مشاور رئیس جمهور تصریح کرد با انتخابات مجلس، دوره پسا روحانی آغاز شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسام‌الدین آشنا در مصاحبه با روزنامه ایران گفته است: دولت روحانی بخشی از مسائل را حل کرد و بخشی از مسائل را ایجاد کرد. بخش اول دوره «پسا روحانی» برای جامعه ما در انتخابات اخیر مجلس اتفاق افتاد. یعنی ما مجلسی داریم که به یک معنا، نه اصولگرا است نه اصلاح‌طلب و هویت سیاسی تثبیت‌شده ندارد. در دولت بعدی یا انتخابات ریاست جمهوری بعد، می‌تواند اتفاق مهم‌تری بیفتد، به این معنی که ممکن است جریانی در انتخابات بعدی روی کار بیاید که کاملا تکلیف کشور را معلوم کند و تکلیف کشور به یک معنا یکسره

شود.

او در پاسخ به این سوال که «این تکلیف در نسبت به میان چه چیزهایی مشخص می‌شود؟» تصریح می‌کند: در نسبت به فهرست‌ مسائل موجود سیاست خارجی، سیاست داخلی، سیاست فرهنگی و سیاست اقتصادی. فکر می‌کنم جریان‌هایی کاملا خود را آماده کردند تا کشور مسیر خود را تغییر دهد و از مسیر مرسومی که تاکنون در 40 سال گذشته بوده است، عبور نکند.

به گزارش مشرق، خبرنگار ایران سپس از آشنا می‌پرسد: «فکر می‌کنید این جریان، همانی است که شعارهای تند می‌دهد؟» و او پاسخ می‌دهد: حتما شعارهایش تند خواهد بود.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مجددا تصریح می‌کند: ممکن است آقای روحانی به گونه‌ای فرود بیاید که جامعه بگوید ما راهی جز اینکه همین مسیر را ادامه دهیم، نداریم. در این صورت کار برای خیلی‌ها سخت می‌شود.

اظهارات آشنا در حالی است که اکثریت منتخبان مجلس جدید، هویت انقلابی و اصولگرایانه دارند و اتفاقا به همین دلایل است که به تصریح آقای آشنا، دوران «پسا روحانی» آغاز شده است؛ دوره بازگشت به اصول انقلاب و عقلانیت و شجاعت و تدبیر و کار و تلاش و بی‌اعتمادی به دشمن و اعتماد به ظرفیت‌‌های داخلی.