رئیس بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی ضمن با بیان اینکه فعالیت‌های سری این رژیم در سوریه ادامه می‌یابد، اذعان کرد که بر خلاف تلاش تل‌آویو، موقعیت ایران در سوریه تغییری نکرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، «آهارون حلیوا» (aharon haliva) رئیس بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با پایگاه صهیونیستی «واللا» به موضوعاتی مانند حضور ایران در سوریه، فعالیت‌های محرمانه رژیم صهیونیستی در سوریه و برنامه هسته‌ای ایران و مانند آن پرداخت.
وی اعلام کرد: انتقال سلاح جنگی از سوریه به لبنان ادامه دارد و موقعیت ایران در سوریه از بین نرفته است.
حلیوا مدعی شد، فعالیت‌های محرمانه رژیم صهیونیستی در سوریه ادامه دارد و در خروج ایرانی‌ها از سوریه موفق بوده است.
وی سپس ادعا کرد: بشار اسد می‌داند یا باید بداند ایرانی‌هایی که برای کمک به وی در جنگ علیه داعش با هدف نجاتش آمدند اکنون خطری برای ادامه ریاستش هستند خصوصا اینکه خطری بزرگ علیه توانایی وی برای بازسازی سوریه هستند.

حلیوا در ادامه ادعاهای خود در خصوص احتمال درگیری میان اسرائیل و لبنان گفت: نصرالله بخوبی بهایی را که حزب‌الله و لبنان باید برای هر تنشی با ارتش اسرائیل بپردازند، می‌داند. او خوب می‌داند که اسرائیل اجازه هیچ تنشی نمی‌دهد و ارتش اسرائیل اجازه داشتن موشک‌های نقطه‌زن به حزب‌الله را نمی‌دهند. نصرالله، نادان نیست و به خوبی از توانایی اطلاعاتی، ارتش اسرائیل و دستگاه اطلاعات بخش نظامی (امان) آگاه است.

او در حالی مدعی است که اسرائیل اجازه داشتن موشک نقطه‌زن را به حزب‌الله نمی‌دهد که سید حسن نصرالله پیشتر اعلام کرده که حزب‌الله موشک نقطه‌زن در اختیار دارد و رژیم صهیونیستی در این هدف ناکام بوده است. 

حلیوا همچنین مدعی شد: اسرائیل برنامه هسته‌ای ایران را زیر نظر دارد و تمام امکانات و احتمالات را روی میز قرار داده تا مانع از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای شود.

حلیوه سپس ادعا کرد: منطقه خاورمیانه پس از کشته شدن قاسم سلیمانی کاملا تغییر کرد و این موضوع یکی از دراماتیک‌ترین حوادث در خاورمیانه بود.

وی اعلام کرد، ایرانی‌ها باهوش و دوراندیش هستند اما همه را علیه رژیم صهیونیستی تحریک می‌کنند.

این ژنرال اسرائیلی درباره سردار «اسماعیل قاآنی» جانشین سردار سلیمانی هم گفت: وی کاملا از سلف خود متفاوت است و باید باشد؛ ژنرال سلیمانی کشورش را در جهت دیگری از منطقه خاورمیانه هدایت کرد.

حلیوا در خصوص شیوع کرونا در ایران هم مدعی شد: ایران با مشکلی بزرگ و بحرانی حقیقی در پی شیوع کرونا مواجه شده است.