امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مسلما ارزش سهام عدالت با حمایت از تولیدات داخل افزایش می‌یابد و ما در مجلس یازدهم پیگیر دریافت این سهام از سوی افراد فاقد آن در دهک‌های پایین جامعه خواهیم بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با درخواست رئیس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت گفت: واگذاری سهام عدالت به مردم یکی از اقدامات خوب در حق آنها بود و ابلاغیه رهبری هم در ایجاد عدالت میان مردم بسیار نقش خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در بحث آزادسازی سهام عدالت باید توجه داشت که همه دهک‌های پایین جامعه این سهام را دریافت نکرده‌اند بنابراین دولت باید این امتیاز را در اختیار این قشر از جامعه هم قرار دهد.

وی تاکید کرد: ما حتما در دور بعدی مجلس پیگیری کرده و از آقای دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی خواهیم خواست تا تدبیری هم برای جاماندگان و آن بخش از جامعه که نیازمند هستند، انجام داده تا آنها هم دارای سهام عدالت شوند.   

مردم سهام خود را نفروشند

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه سهامداران باید مراقبت کرده و سریع سهام عدالت خود را نفروشند، بیان کرد: قیمت این سهام از یک میلیون تومان به حدود 15 میلیون تومان رسیده است و ارزش کل سهام عدالت اکنون در کشور حدود 380 هزار میلیارد تومان می‌شود که عدد قابل توجهی است.

امیرآبادی‌فراهانی افزود: توصیه من به مردم این است که به هیچ وجه سهام خود را نفروشند و سعی کنند با نگهداری از آن از سودش منتفع شوند زیرا اکثر شرکت‌هایی که سهام آنها به مردم واگذار شده در اصطلاح بورس جزو شرکت‌های شیرین محسوب می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه آزادسازی سهام عدالت برای مردم مالکیت را ایجاد و براساس قانون مدیریت هم بوجود می‌آید، گفت: دولت باید مشخص کند که 20 درصد سهام عدالت از شرکت‌های مختلف که تا امروز مدیریتش برعهده خودش از این پس قرار است، چگونه مدیریت شود.

تدوین آیین‌نامه آزادسازی سهام از سوی دولت

امیرآبادی‌فراهانی بیان کرد: اکثر سهام‌های عدالت جزو سهام خرد محسوب می‌شود بنابراین سهامداران نمی‌توانند در روند تصمیم‌گیری‌ها در جلسات مجامع تاثیرگذار باشند مگر به نوعی به اتفاق نظریک وکیل را انتخاب کرده تا از سوی آنها در مجمع کرسی دریافت کند.

وی ادامه داد: دولت البته اکنون در حال تدوین آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت است و بزودی تمامی این مسایل حل می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس آزادسازی سهام عدالت و مالکیت مردم را در شرکت‌های مختلف عاملی برای حمایت از تولید داخلی دانست و اظهار کرد: مردم مسلما به دنبال افزایش سود سهام خود هستند و با  خرید کالای ایرانی می‌توانند هم مانع واردات بی‌رویه شده و هم به افزایش سود شرکت‌ها و در نتیجه سود سهام خود کمک کنند.

خرید 2 میلیون تومانی سهام شرکت‌های دولتی     

امیرآبادی‌فراهانی همچنین با اشاره به روند مراجعه سهامداران به سامانه برای آزادسازی سهام عدالت تصریح کرد: تمامی افراد دارای سهام عدالت با مراجعه به سایت مربوطه باید کد ملی خود را وارد کرده و انتخاب کنند که آیا می‌خواهند سهامشان آزادسازی شود یا عضو شرکت سرمایه‌گذاری استانی شوند و بعد با هر کد ملی می‌توانند به میزان 2 میلیون تومان از سهام شرکت‌های عرضه شده را خریداری کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اکنون سهام یک سری از بانک‌ها، بیمه‌ها، پتروشیمی وخودروسازان عرضه شده و مردم می‌توانند با دو میلیون تومان که در اختیارشان است، سهام هر چهار شرکت را خریداری کرده یا تنها دو شرکت را و این به صورت اختیاری است.