ایرنا - منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: خیلی از روش ها و تلاش ها برای ریاست مجلس را نمی پسندم، با وجودی که دوستان زیادی علاقه دارند داوطلب ریاست مجلس شوم اما من از ابتدا علاقه و انگیزه ای برای این کار نداشتم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه  در جمع اعضای جبهه راه نوین با اشاره به اینکه نوع تلاش هایی که این روزها برای به دست آوردن کرسی ریاست و هیات رئیسه مورد قبول من نیست. 

وی افزود همه افرادی که وارد مجلس شورای اسلامی شده اند دوستان ما هستند و دعا می کنم اقدامات عاقلانه و خوبی در این مسیر صورت گیرد و به گونه ای عمل نکنیم که مردم از رفتار، گفتار و عملکرد ما نا امید شوند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نباید برای کسب کرسی ریاست مجلس به صورت هم چنگ بیاندازیم، خاطرنشان کرد: عملکرد جمعی و همفکری در جهت رسیدگی به امور جاری مردم و تلاش برای قانونگذاری در آن  برای ما مهم و تکلیف است نه یک صندلی بالاتر یا پایین تر.

وی اظهار کرد: در روند و رایزنی های قبل از شروع به کار مجلس دعوت های زیادی صورت گرفته است و منتخبان مجلس یازدهم در جاهای مختلفی با هم جلساتی برگزار کردند و آخرین مورد حضور ۵۶ نفر از منتخبان برای بررسی شرایط افتتاح مجلس در تهران بود. تا روز موعود هم جلسات دیگری برای جمع بندی تصمیمات برگزار می شود که آخرین مورد آن در روز ۶ خرداد (یک روز قبل از شروع به کار مجلس) است.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد و کشاورزی گفت: اگر منتخبان مسئولیت ریاست مجلس را بر من تکلیف کنند با قوت و قدرت استقبال می کنم ولی بدون مطالعه وارد عرصه ای نمی شوم که بی نتیجه باشد، چون ممکن است عده ای برای کاندیدا شدن اینجانب را ترغیب کنند ولی با رای اندک مواجه شوم. لذا اگر مجموعه نیروهای انقلاب به نتیجه قطعی برای دادن مسئولیت به من برسند می پذیرم.

 وی یادآور شد: از سال ۴۲ تاکنون در مسیر انقلاب هستم و از سال ۴۸ وارد زندان قزل قلعه شدم و سه پس از پیروزی انقلاب در مدرسه رفا خدمت حضرت امام(ره ) رسیدم و تا کنون برای پیشرفت انقلاب در خدمت نظام و مقام معظم رهبری بوده ام. همه مسئولیت های بعد از انقلابم را با مشورت مقام معظم رهبری و دستور ایشان پذیرفتم لذا اکنون هم سرباز رهبری هستم.