احمد کریمی اصفهانی گفت: ظریف نماد و نمود برجام است و به دلیل آنکه برجام ضرر فاحشی برای ملت و کشور ایران بود، ظریف هیچ حرفی برای ارائه به مردم ندارد.

احمد کریمی اصفهانی: اصلاح‌طلبان با هماهنگی آمریکایی‌ها دوگانه مقابله-مذاکره را مطرح می‌کنند/ ظریف شکست‌خورده‌ای کامل است که هیچ‌کس به او اقبال نشان نمی‌دهد/ مردم فریب حیله انتخاباتی اصلاح‌طلبان را نخواهند خورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: بازهم زمزمه‌های ورود ظریف به انتخابات به گوش می‌رسد؛ این‌بار از سوی محمد صدر، عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام که گفته است: «من قبلا هم گفتم که آقای ظریف پایگاه رأی خوبی دارد؛ یعنی از بیشتر دوستانی که این روزها اسمشان مطرح است پایگاه رأی بهتری دارد اما خود ایشان در نیامدن خیلی جدی است ولی حتما می تواند یکی از کاندیداها باشد». اما چرا ظریف نمی‌تواند در قامت رئیس‌جمهور در عرصه سیاست ایران ظاهر شود؟

احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «باتوجه به عدم موفقیت دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان در بسیاری از زمینه‌ها از جمله برجام ظریف نمی‌تواند مورد اقبال مردم قرار بگیرد زیرا آقای ظریف نماد و نمود برجام است و به دلیل آنکه برجام ضرر فاحشی برای ملت و کشور ایران بود، ظریف هیچ حرفی برای ارائه به مردم ندارد».

او ادامه داد: «اگر برجام دستاورد خوبی محسوب می‌شد، این میزان تحریم متعاقبش به وجود نمی‌آمد. بخش گسترده‌ای از گرانی‌های این روزهای کشور نتیجه تحریم‌هاست. اکنون مردم ایران در وضعیت بدی قرار گرفته‌اند و دولت هیچ کاری برای ملت انجام نمی‌دهد. اگر آقای ظریف هم راه‌حلی به ذهنش می‌رسید در همین دولت مطرح می‌کرد تا این همه مشکلات به وجود نمی‌آمد. ممکن است بگویند او تخصصش در سیاست خارجه بوده است و حوزه‌های دیگر به او ربطی نداشته است که اگر چنین هم باشد اکنون هم باید گفت که ریاست‌جمهوری نیاز به تخصصی فرای سیاست خارجه دارد که البته در حوزه دیپلماسی هم آقای ظریف یک شکست‌خورده کامل است زیرا نتایج زیان‌بار برجام برهمه عیان است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان تصور می‌کنند با روی کار آمدن بایدن در آمریکا می‌توانند باز هم با تکیه به دولت آمریکا سیاست‌های خود در ایران را پیش ببرند به همین دلیل با چشم امید دوختن به آنها می‌خواهند وارد گود انتخابات شوند. آنها تصور می‌کنند بایدن غول علاءالدین است که هرچه بخواهند برآورده کند و خوی استکباری آمریکا را انکار می‌کنند درصورتی که بدانند آمریکا اصل ایران را نشانه رفته است و ضدیت با نظام ایران برای آمریکا یک اصل راهبردی است».

کریمی‌اصفهانی در پایان درباره دوگانه مذاکره-مقابله یا همان جنگ و صلح که این‌روزها بازهم اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند، گفت: «این دوگانه‌سازی‌ها که بازهم اصلاح‌طلبان مبادرت به طرح آن کرده‌اند، با هماهنگی کامل آمریکا انجام می‌شود و آنها می‌خواهند در برنامه‌ای هماهنگ با آمریکا مذاکره را به ملت ایران تحمیل کنند. در صورتی که چنین دوگانه هیچگاه وجود خارجی نداشته است و آمریکا اگر جرأت حمله به ایران را داشت درنگ نمی‌کرد و این کار را انجام می‌داد. بهتر است که اصلاح‌طلبان این‌قدر بر طبل جنگ و صلح نکوبند زیرا دیگر چنین سیاست نخ‌نمایی خریدار ندارد. مردم هم در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 فریب این حیله انتخاباتی را نخواهند خورد».