داریوش قنبری گفت: اکنون 30 حزب در جبهه اصلاحات حضور دارند که مردم و حتی سیاسی‌ها بسیاری از آنها را نمی‌شناسند.

داریوش قنبری: در مواجهه حجاریان و مرعشی، موافق مرعشی هستم/ اصلاحات باید دست به خانه‌تکانی بزرگی بزند/ اصلاحات منحصر به یک حزب یا یک فرد نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: جدال‌های لفظی میان اصلاح‌طلبان در اوج خود قرار دارد؛ به نحوی که دو طیف چپ و راست این جبهه سیاسی مسئولیت شرایط امروز جبهه اصلاحات را بر گردن یکدیگر می‌دانند. حالا در این بین سعید حجاریان از اساس می‌گوید که اصلاحات مرده است و مرعشی هم در گفت‌وگویی سخن او را رد کرده است. حالا باید دید که سرنوشت جبهه اصلاحات چه می‌شود؟

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من هم توئیت آقای حجاریان و واکنش آقای مرعشی را خواندم و با آقای مرعشی موافقم و نتیجه‌نگرفتن در یک انتخابات به معنای مرگ و اضمحلال یک جریان سیاسی نیست. ممکن است مردم انتقادهایی به اصلاح‌طلبان داشته باشند اما این‌طور نیست که از اصلاحات قطع امید کرده باشند. اصلاحات هنوز می‌تواند پویا باشد و زیرا قدرت گفتمان‌سازی بالایی در جبهه اصلاحات وجود دارد».

او ادامه داد: «حتی بعضا دیده شده است که گفتمان اصولگرایان هم وجهی از اصلاح‌طلبی به خود گرفته است. مثلا آقای رئیسی در مناظره‌ها کاملا سخنانی اصلاح‌طلبانه می‌زند؛ آزادی بیان، عدم محدودیت بر فضای مجازی، تعامل با جهان و... همه سخنانی است که اصلاح‌طلبان مطرح می‌کردند و حالا به بدنه اصولگرایی هم منتقل شده است».

این فعال سیاسی افزود: «اصلاح‌طلبی منحصر به یک حزب و فرد خاص نیست؛ اصلاح‌طلبی یک اندیشه است که جای خود را در بستر تاریخی و سیاسی ایران باز کرده است و شکست در یک انتخابات به معنای نابودی اصلاح‌طلبی نیست که اگر این‌طور بود اصولگرایان هم بعد از شکست در دو انتخابات 92 و 96 باید می‌گفتند اصولگرایی تمام شده که این‌طور نبود».

او همچنین درباره اختلافات نظر میان اصلاح‌طلبان بیان کرد: «در مجموع تشتت آراء زیادی میان نیروهای اصلاح‌طلب وجود دارد و من هنوز هم نفهمیدم چرا در سال92 از آقای روحانی حمایت شد اما در سال1400 از آقای همتی حمایت نشد. الان سی حزب در جبهه اصلاحات حضور دارند که مردم و حتی سیاسی‌ها بسیاری از آنها را نمی‌شناسند. اصلاحات باید خانه‌تکانی بزرگی درون خود ایجاد کند».