مصطفی هاشمی‌طبا گفت: چهار سال پیش که در انتخابات نامزد شدم گفتم که شعارم نجات ایران است و حالا هم همین را می‌گویم.

مصطفی هاشمی‌طبا: نمی‌شود کشور را حیدری‌نعمتی اداره کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت سیاست‌ورزی در ایران مبهم است؛ از یک‌سو اصلاح‌طلبان دیگر نه در عالم رسمی سیاست جایگاهی دارند و نه به دلیل سرمایه اجتماعی فروریخته‌شان می‌توانند پرتوی سیاسی خاصی برای خود متصور باشند. با این وضعیت باید دید که آنها در آینده بازگیر چه نقشی در سیاست ایران هستند و از طرفی یک‌دست‌شدن قوا برای اصولگرایان آنها را در چه موقعیتی قرار می‌دهد؟

مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «به نظر من مهم نیست آینده اصلاح‌طلبان چگونه می‌شود یا در میان اصولگرایان اختلاف به وجود می‌آید یا نه زیرا اکنون وقت سامان‌دهی به اوضاع کشور است؛ همه باید تلاش کنند تا مشکل آب در کشور حل شود، بیکاری حل شود، سفره مردم گشاده شود و... حل تمام اینها هیچ ربطی به اصولگرایی و اصلاح‌طلبی ندارد».

او ادامه داد: «کشور در شرایط سختی قرار دارد. نمی‌شود کشور را حیدری‌نعمتی اداره کرد. من همان چهار سال پیش که در انتخابات نامزد شدم گفتم که شعارم نجات ایران است و حالا هم همین را می‌گویم. همه نمایندگان مجلس فارغ از گرایش مشترک سیاسی‌شان با آقای رئیسی باید دولت بعدی را در معرض سوال قرار دهند و نظارت صددرصدی بر عملکر دولت داشته باشند. تنها در صورتی می‌شود که کشور را از این میزان بحران نجات داد که همه بدون توجه به منافع سیاسی و گروهی برای ایران کار کنند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «باید ابزارهای بهبود معیشت ایجاد شود. اکنون یک میلیون نخل در خوزستان از بین رفته است. نمایندگان باید موضع بگیرند؛ باید به دولت فعلی نهیب بزنند. همین‌طوری نمی‌شود دست روی دست گذاشت».

هاشمی‌طبا در پایان گفت: «دولت بعد هم کار سختی دارد. باید اول بیاید و بیماری را تشخیص دهد. یک وقت فردی سرطان دارد اما دکتر می‌گوید که سرخک دارد. خب چنین دکتری نمی‌تواند حال مریض را خوب کند. حالا حکایت دولت است و وضعیت ایران. آقای رئیسی باید بتواند تشخیص درست بدهد که ریشه هر مشکلی چیست. اگر توانست به این تشخیص درست برسد در مسیر رفع مشکلات گام بر می‌دارد اگر نه وضع همین است که می‌بینیم و دوباره برای درمان سرطان، مُسکن تجویز می‌شود».