در این مجال به بررسی سابقه هر یک از اعضای کابینه پیشنهادی دولت سید ابراهیم رئیسی می‌پردازیم.

معرفی کامل وزرای پیشنهادی رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: لیست کابینه پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی روز گذشته منتشر شد تا حالا مجلس به بررسی صلاحیت‌ها بپردازد و در نهایت در قالب رأی اعتماد یا عدم رأی اعتماد به هریک از وزرای پیشنهادی نظر خود را اعلام کند. در این مجال به بررسی سابقه هر یک از اعضای کابینه پیشنهادی دولت سید ابراهیم رئیسی می‌پردازیم.

احمد وحیدی، گزینه پیشنهادی وزارت کشور

احمد وحیدی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دکتری مطالعات استراتژیک از دانشگاه امام صادق است. او از ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷ معاون اطلاعات ستاد مشترک سپاه بود و در فاصله سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶ فرماندهی نیروی قدس را برعهده داشت. وحیدی در دولت هشتم از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ معاون طرح و برنامه وزیر دفاع و در دولت نهم از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ قائم‌مقام وزیر دفاع بود.  او در دولت دهم، از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعالیت می‌کرد. او در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی بود.

سید احسان خاندوزی، گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد

سید احسان خاندوزی هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است. او توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۸۰۱ هزار و ۶۹۶ رای، به عنوان نفر هفتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از استان تهران انتخاب شود. از فعالیت‌ها و مسئولیت‌های خاندوزی می‌توان به این موارد اشاره کرد: مدیر کل اقتصادی سابق مرکز پژوهش‌های مجلس، استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه، عضو هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت و کارشناس کمیسیون اقتصاد کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام.

محمدمهدی اسماعیلی، گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد

محمدمهدی اسماعیلی از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه «جامعه‌شناسی سیاسی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی» دانشگاه تهران است. اسماعیلی از فعالین فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی باسابقه و از چهره‌های فرهنگی و علمی نخبه جبهۀ انقلاب است؛ اسماعیلی فعالیت‌های فرهنگی جدی خود را از سردبیری و مدیرمسئولی چندین نشریه فرهنگی‌اجتماعی در دهۀ هفتاد آغاز کرده است؛ وی از جملۀ مدیران تحول‌گرای راهبردی سازمان صداوسیما در جایگاه‌های مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما، مدیریت مرکز افکارسنجی سازمان، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانۀ سازمان صداوسیما به عنوان یک ساختار فرهنگی‌ اجتماعی پویا و نویدبخش تحول رادیو و تلویزیون بوده است. در زمان تولیت حجت‌الاسلام رئیسی در آستان قدس رضوی، دکتر اسماعیلی به‌عنوان مشاور فرهنگی و همچنین رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس فعالیت‌های فرهنگی خود را ادامه داد؛ همچنین با انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوۀ قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب، اسماعیلی به‌عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه و همچنین نمایندۀ ایشان در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد.

محمدرضا قرایی آشتیانی، گزینه پیشنهادی وزارت دفاع

محمدرضا قرایی آشتیانی در سال ۱۳۵۸ وارد دانشکده افسری شد و در سال ۱۳۶۱ تحصیلات خود در رده کارشناسی را به پایان رساند. او پس از طی دوره مقدماتی در مرکز پیاده شیراز، دوره‌های ویژه را در لشکر ۲۳ تکاور گذراند و فعالیت رسمی خود را در گردان ۱۷۲ از تیپ دوم لشکر ۲۳ تکاور آغاز نمود. وی در سال ۱۳۶۳ با دستور علی صیاد شیرازی؛ فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش، مأمور آموزش دانشجویان افسری دانشگاه امام علی شد. قرایی در طول جنگ ایران و عراق رده‌های فرماندهی را پشت سر گذاشت. آشتیانی پس از پایان جنگ، کارشناسی ارشد امور دفاعی را در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش گذراند و دکتری مدیریت دفاعی را نیز از دانشگاه عالی دفاع ملی دریافت نمود. او در سال ۱۳۷۸ به جانشینی فرمانده نیروی زمینی ارتش منصوب شد و تا سال ۱۳۸۴ در این جایگاه فعالیت نمود. وی در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ جانشین فرمانده کل ارتش بود. او در سال ۱۳۸۷ به ستاد کل نیروهای مسلح منتقل شد و تا سال ۱۳۹۲ ابتدا ریاست گروه مدیریت راهبردی و منابع انسانی ستاد کل را برعهده داشت، سپس به‌عنوان معاون طرح و برنامه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت نمود. قرایی آشتیانی در فاصله سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح را برعهده داشت. وی از سال ۱۳۹۸ بعنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می‌کند. از مسئولیت‌های او می‌توان به این موارد اشاره کرد: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، جانشین فرمانده کل ارتش، رئیس گروه مدیریت راهبردی و منابع انسانی ستاد کل، معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح، معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح.

امین‌حسین رحیمی، گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری

امین‌حسین رحیمی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه است. او پیش از این نماینده مردم شهرستان ملایر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و دادستان دیوان محاسبات کشور در مجلس نهم بود. رحیمی توانست در هشتمین دوره انتخابات مجلس با مجموع ۳۴ هزار و ۳۴۳ رأی از ۱۰۵ هزار و ۳۵۲ آرای مأخوذه به عنوان نماینده اول مردم شهرستان ملایر به مجلس هشتم راه یابد. تحصیلات او کارشناس ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم، سخنگوی این کمیسیون و عضو هیئت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین بود. رحیمی در تیر ماه سال ۱۳۹۱ به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و تصویب نمایندگان مجلس به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد. و پس از گذشت یک سال وکلای ملت در شهریور ماه ۱۳۹۲ با ۱۷۹ رأی موافق از مجموع ۱۹۰ آرای مأخوذه، امین‌حسین رحیمی را به عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات برگزیدند. وی در تاریخ 20 مرداد 1400 از سوی دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی به مجلس شورای اسلامی جهت سمت وزارت دادگستری معرفی شد.

بهرام عین‌اللهی، گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت

بهرام عین‌اللهی فوق تخصص قرنیه چشم و استاد دانشگاه است. او در سال 1337 درتهران متولد شد و تحصیلات خود را در دانشگاه تهران در رشته پزشکی به پایان رساند. عین‌اللهی در حال حاضر عضو هیئت ممیزه دانشگاه شهید بهشتی تهران و همچنین رییس بخش چشم بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد نیز هست. سوابق او شامل این موارد است: رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی، معاون درمان بهداری کل سپاه، معاون آموزشی وزرات بهداشت و درمان، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، رئیس دفتر نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مشاور سازمان بین‌المللی آموزش پزشکی WFME؛ دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی ایران، عضو هیئت ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی، شورای عالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی، شورای عالی استعدادهای درخشان وزارت بهداشت، هیئت مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران و عضو مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی(LMSRC) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.

حسین باغ‌گلی، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

حسین باغ‌گلی متولد ۱۳۵۷ و دارای دکترای علوم تربیتی ‌‌ (فلسفه تعلیم و تربیت) از دانشگاه فردوسی مشهد و هم اکنون عضو هیئت علمی این دانشگاه است. از سوابق اجرایی وی می توان به مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی از سال ۱۳۹۷ تا کنون اشاره کرد. وی در ‌سال ۹۷ توسط دکتر ابراهیم رئیسی به این عنوان منصوب شد و سابقه همکاری مستقیم با دکتر رئیسی را دارد. ‌این بنیاد مدیریت مجموعه مدارس آستان قدس رضوی (مدارس امام رضا (ع)) و پردیس تربیتی توانا با ‌رویکرد عام‌المنفعه را بر عهده دارد که شامل ۱۹ مدرسه و بیش از ۷ هزار دانش‌آموز در مناطق مختلف شهر ‌مشهد و برخی دیگر از شهرهای خراسان رضوی به ویژه در مناطق محروم و کم‌بضاعت است. ۶۰ درصد از ‌کادر این مدارس کارمندان رسمی آموزش و پرورش هستند و بخشی را نیز خادمان تربیتی داوطلب تشکیل ‌می‌دهند.‌ وی همچنین عضو متخصص کارگروه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و دبیر شورای ‌علمی جشنواره ملی فعالیت‌های دینی و قرآن معلمان ابتدایی دانشگاه فرهنگیان است.‌

رستم قاسمی، گزینه پیشنهادی وزارت وزارت راه و شهرسازی

رستم قاسمی در دولت دهم از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر نفت فعالیت کرد. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران آموزش راه دور از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۱۳۹۴ است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ در سپاه پاسداران آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. او در فاصله سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بود.

جواد اوجی، گزینه پیشنهادی وزارت نفت

جواد اوجی از سال ۶۹ به استخدام صنعت نفت در آمد و اکنون معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران است.   همچنین اوجی مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا و عضو هیات مدیره آن است.  او به عنوان کارشناس ارشد ارزیابی مخازن نفت و گاز نفت مناطق مرکزی و نیز کارشناس ارشد مخازن نفت و گاز اداره مهندسی نفت مناطق نفت خیز جنوب فعالیت دارد.  از دیگر سوابق او می‌توان به این موارد اشاره کرد: مدیر عامل گروه اقتصاد مفید (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام) تاکنون، مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره هلدینگ توسعه پترو مفید (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام)، رئیس هیأت مدیره هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی (زیرمجموعه هلدینگ تاپیکو شستا)، رئیس هیأت مدیره شرکت مهندسی توسعه گاز ایران، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، رئیس هیأت مدیره نظارت بر تولید و پالایشگاه‌های گازی، مدیر عامل و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، معاونت فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، رئیس مهندسی نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، عضو هیأت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت و عضو هیأت امنای دانشگاه صنعت نفت.

عیسی زارع‌پور، گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

وی متولد سال ۱۳۵۹ شهرستان اسلام‌آباد غرب و دارای مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر و دو مدرک پسادکتری در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای و عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی به عنوان استاد دانشگاه و متخصص در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان فناوری اطلاعات و فضای مجازی، سوابق علمی و پژوهشی متعددی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات دارد که از آن جمله می‌توان به انتشار ده‌ها مقاله علمی و پژوهشی به زبان انگلیسی در نشریات و کنفرانس‌های بین‌المللی در حوزه نسل جدید شبکه‌های رایانه‌ای و دریافت چندین جایزه علمی و پژوهشی بین‌المللی در دوران تحصیل اشاره کرد. معاون رییس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، موسس و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کمیسیون راهبردی شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، مجری توسعه خدمات الکترونیک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کارگروه فناوری اطلاعات دولت نهم و دهم، عضو کمیته ملی اطلاعات برای همه «کمیسیون ملی یونسکو» از جمله سوابق اجرایی وی می‌باشد.

سید اسماعیل خطیب، گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات

او متولد سال ۱۳۴۰ است و حضور در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب و آیات عظام فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، حضور و فعالیت در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹، فعالیت در وزارت اطلاعات با توجه به آشنایی با موضوعات اطلاعاتی و امنیتی، حضور در دفتر مقام معظم رهبری، ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و رییس حراست آستان قدس رضوی از جمله سوابق اجرایی، مدیریتی و فعالیت‌های وی می‌باشد.

حسین امیر عبداللهیان، گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه

او متولد سال ۱۳۴۳ شهرستان دامغان و دانش آموخته کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه، کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دکتری تخصصی روابط بین الملل از دانشگاه تهران است که از سوابق متعدد اجرایی و میدانی در حوزه دیپلماسی برخوردار است. دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین، رئیس ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه، معاون مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه، عضو کمیته سیاسی – امنیتی مذاکرات هسته‌ای ایران با تروئیکای اروپایی، عضو کمیته مذاکرات ایران و عراق و آمریکا در موضوع عراق از جمله مسئولیت‌های مهم اجرایی وی در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی است. امیرعبداللهیان همچنین علاوه بر تدریس اصول دیپلماسی و سیاست خارجی در دانشگاه، تألیفات و مقالات متعدد علمی و پژوهشی در این حوزه دارد.

حجت‌الله عبدالملکی، گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

عبدالملکی متولد سال ۱۳۶۰ شهرری و دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان، اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه است. عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با حکم مقام معظم رهبری، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، رئیس شورای اطلاع‌رسانی و رئیس هیأت اندیشه‌ورز، رئیس کارگروه انتشار اوراق قرض‌الحسنه کمیته امام خمینی(ره)، عضو هیأت مدیریه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، رئیس گروه مطالعات اسلامی بیمه و دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیما از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی است. تألیف ۸ عنوان کتاب در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کرونا و الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت و ده‌ها عنوان مقاله علمی و پژوهشی در حوزه اقتصاد از جمله فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی عبدالملکی است.

سید جواد ساداتی‌نژاد، گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی

ساداتی‌ن‍‍‍ژاد متولد سال ۱۳۵۱ کاشان و دکترای آبخیزداری گرایش هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس یازدهم است. وی فعالیت اجرایی خود را از سال ۷۳ از جهاد سازندگی کاشان شروع کرده و از دوره دهم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم کاشان و آران و بیدگل را برعهده دارد. معاونت پارلمانی وزارت علوم در دولت دهم، ریاست دانشگاه کاشان، معاون ادارای و مالی دانشگاه تهران و دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور از جمله فعالیت‌های علمی و اجرایی او است.

سیدرضا فاطمی امین، گزینه پیشنهادی وزاررت صنعت، معدن و تجارت

او متولد سال ۱۳۵۳ و دارای مدرک مهندسی الکترونیک، مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی (کارشناسی ارشد) و دکترای تخصصی مدیریت راهبردی دانش (در مرحله اخذ دانشنامه) است. او تجربیات و سوابق اجرایی مهمی از جمله معاونت برنامه‌ریزی وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، معاون برنامه‌ریزی توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن و عضو هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مشاور وزیر و رئیس ستاد تحول صنایع و معادن، مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی و مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده را دارد. او در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی و سوابق اجرایی و مدیریتی مرتبط با حوزه صنعت و معدن، تألیفات متعددی در این حوزه دارد.

محمدعلی زلفی‌گل، گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 

او متولد سال ۱۳۴۵ روستای صالح‌آباد از حومه شهرستان آشتیان استان مرکزی و دانش آموخته دکتری شیمی آلی از دانشگاه شیراز و عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان است. قائم مقام معاون اول رئیس جمهور در بنیاد نخبگان در دولت نهم، عضو کمیسیون مشورتی نخبگان و استعدادهای درخشان شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون آموزشی دانشکده علوم پایه، ریاست و معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه بوعلی سینا همدان، دبیر و نایب رئیس انجمن شیمی ایران (به صورت انتخابی به مدت چهارده سال که اکنون ادامه دارد) از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی در مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی کشور است. دریافت نشان درجه دو پژوهش، رتبه اول جشنواره بین المللی خوارزمی، انتخاب به عنوان استاد نمونه و پژوهشگر برتر کشوری، کسب رتبه شیمیدان برجسته، دانشمند یک درصد آی.اس.آی، برنده جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان، انتخاب به عنوان دانشمند برگزیده کشورهای اسلامی و تألیف کتب و مقالات متعدد علمی و پژوهشی بین‌المللی از جمله موفقیت‌های علمی وی است. نامبرده مقالات متعدد در زمینه سیاستگذاری علم، فناوری و فرهنگی منتشر نموده‌ است. کتاب «دانش برای دانایی» وی برگرفته از مقالات نامبرده در این زمینه است.

عزت‌الله ضرغامی، گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

او متولد سال ۱۳۳۸ تهران و دانش‌آموخته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی است و در حال حاضر دانشجوی دکترای ارتباطات می‌باشد. دو دوره ریاست سازمان صدا و سیما با حکم مقام معظم رهبری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم مقام معظم رهبری و همچنین عضویت در شورای عالی فضای مجازی با حکم مقام معظم رهبری، معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس کارخانجات صنعتی شهید حسن باقری، معاون فرهنگی و عضو شورای مرکزی جهاد دانشگاهی دانشگاه امیر کبیر از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی او است.

علی‌اکبر محرابیان، گزینه پیشنهادی وزارت نیرو

او متولد سال ۱۳۴۸ خوانسار و دانش آموخته مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران، درحال حاضر دانشجوی دکترای اقتصاد واحد علوم تحقیقات و در مرحله دفاع از پایان نامه با موضوع: اثرات آزادسازی تعرفه برق بر رشد اقتصادی و رفاه خانوار با رویکرد اقتصادی مقاومتی است. وزیر صنایع و معادن در دولت‌های نهم و دهم، دستیار ویژه رئیس جمهور و مجری طرح مهر ماندگار (با هدف تکمیل و راه‌اندازی صدها طرح و پروژه کلان کشور بویژه در حوزه سد، نیروگاه، آبرسانی، پالایشگاه پتروشیمی، راه و راه آهن، بندر و...)، مشاور رئیس جمهور، ریاست ستاد تبصره ۱۳ مجری نوسازی ناوگان خودرویی کشور، سهمیه‌بندی بنزین و توسعه حمل و نقل عمومی، عضو شورای عالی فنی کشور، عضو شورای پول و اعتبار و رئیس کارگروه حمایت از تولید کالاهای داخلی از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی محرابیان است.

سیدحمید سجادی هزاوه، گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان

او متولد سال ۱۳۴۸ تهران و دانش‌آموخته دکترای تخصصی مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی است. معاون امور ورزشی سازمان تربیت بدنی و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دولت دهم، عضویت در هیأت رئیسه و هیأت‌های مختلف فدراسیون دو و میدانی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا، مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، عضو شورای عالی سیاستگذاری ورزش سیما، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد و نایب رئیس کمیته تربیت بدنی بین دول یونسکو از جمله مهمترین مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی وی در حوزه ورزش است. سجادی که خود از قهرمانان ملی، المپین و مدال آور در مسابقات آسیایی رشته ورزشی دو و میدانی است، همچنین دارای سوابق علمی و آموزشی در حوزه ورزش بوده و ضمن تدریس رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های کشور تألیفات و مقالات متعدد ملی و بین المللی در زمینه مدیریت ورزشی به رشته تحریر درآورده است.