یک نماینده مجلس گفت: حالا نوبت غربی‌هاست که حسن نیت نشان دهند زیرا ایران در تمام این سال‌ها حسن نیست خود را نشان داده و هر کاری برای راستی‌آزمایی کرده است.

تحریم‌ها لغو نشود، مجلس دولت را ملزم به از سرگیری کامل فعالیت‌های هسته‌ای می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده است که ایران سطرح دسترسی به سایت‌های هسته‌ای را کاهش داده است. این نهاد با تکیه بر این ادعا می‌کوشد تا در شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کند. با توجه به چنین فعل و انفعالاتی به نظر می‌رسد که غربی‌ها در آستانه دور جدید مذاکرات وین قصد فشار سیاسی بر ایران را دارند.

محمدحسن آصفری درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تبدیل شده است به نهادی برای پیاده‌کردن سیاست‌های آمریکا در منطقه و سازمانی که باید بی‌طرف و تخصصی باشد در اوج جانبداری به سر می‌برد و در حمایت از رفتارهای خصومت‌انگیر و زورگویانه آمریکا و کشورهای اروپایی و البته با لابی صهونیست‌ها سعی می‌کند که در شورای حکام قطعنامه‌ای غیرقانونی علیه ایران به تصویب برسد».

او ادامه داد: «هر زمانی که زمزمه مذاکره ایران با کشورهای 1+5 و حالا 1+4 مطرح می‌شود می‌بینیم که رفتارهای آژانس و مجموعه‌های بین‌المللی علیه ایران می‌شود اما همه نهادهای بین‌المللی و کشورها باید بدانند که چنین اقداماتی تأثیری در احقاق حقوق ایران در راستای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و البته ضرورت برداشتن کل تحریم‌های ظالمانه نمی‌شود و ایران در این مسیر کوتاه نمی‌آید».

این نماینده مجلس بیان کرد: «حالا نوبت غربی‌هاست که حسن نیت نشان دهند زیرا ایران در تمام این سال‌ها حسن نیست خود را نشان داده و هر کاری برای راستی‌آزمایی کرده است. مصوبه مجلس درباره اقدام راهبردی ایران هم اجازه عقب‌نشینی به دولت را نمی‌دهد و تنها زمانی عقب‌گرد به شرایط بعد از انعقاد برجام خواهیم داشت که تمام تحریم‌ها لغو شود».

او درباره موضع ایران در قبال صنعت هسته‌ای اظهار کرد: «ایران حتی اگر به تعهدات خود پایبند نباشد به سراغ ساخت بمب اتم و کشتار جمعی نمی‌رود و ما صنعت هسته‌ای را برای توسعه برق، کشاورزی و... می‌خواهیم اما غربی‌ها باید بدانند اگر تحریم‌ها لغو نشود، مجلس دولت را ملزم به از سرگیری کامل فعالیت‌های هسته‌ای می‌کند».

آصفری در پایان درباره سرنوشت برجام هم گفت: «به نظرم اگر برجام احیا نشود، لکه ننگ دائمی بر پیشانی غربی‌ها خواهد نشست و بعد از این دیگر نمی‌توان به هیچ یک از توافق‌نامه‌ها و اسناد بین‌المللی اعتناد کرد».