سهام عدالت | سود سهام عدالت

از فردا سود سهام عدالت جدید واریز می گردد | سهام عدالت جدید چقدر است؟

از فردا سود سهام عدالت جدید واریز می گردد | سهام عدالت جدید چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

سهام عدالت یکی از بزرگترین برنامه‌های توزیع سهام در کشور ایران است که در سال ۱۳۸۹ آغاز شد. سهام عدالت در جوامع از نظر اجتماعی و اقتصادی عادلانه شناخته می‌شود، زیرا به همه افراد اجازه می‌دهد تا به درآمد و ثروت منصفانه دست یابند.این برنامه با هدف بهره‌مندی شهروندان از عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی به صورت سهام درآمدنی توسعه یافت و تاکنون چندین دوره توزیع سهام عدالت انجام شده است.بعد از ابلاغ مصوبه جدید شورای‌عالی بورس به‌زودی مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت که ۳۰ ماه متوقف بودند، برگزار خواهد شد، کارشناسان معتقدند این موضوع می‌تواند موجب ایجاد موج جدیدی از عرضه‌ها در بازار سرمایه شود.در ادامه به آخرین خبر از سهام عدالت می پردازیم.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با انتقال اطلاعات متوفیان سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه داریم، وب سرویس اصالت احکام حصر وراثت در سال گذشته به سازمان بورس و اوراق بهادر و اوایل سال جاری به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور ارائه شده است.

وی ادامه داد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌تواند از طریق این ظرفیت به صورت برخط به اطلاعات احکام انحصار وراثت ذینفعان دسترسی داشته باشد.

ستایشی افزود: این ظرفیت در سال گذشته به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده بود و مقرر شد شرکت سپرده‌گذاری از طریق سازمان بورس اوراق بهادار و توسط سرویس مذکور به اطلاعات احکام انحصار وراثت دسترسی پیدا کند.

وی گفت: پس از آنکه شرکت سرمایه‌گذاری اعلام کرد که هنوز دسترسی کاملی به داده‌ها ندارد با پیگیری‌های مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه و همچنین تشکیل کارگروهی با عنوان کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک، احکام انحصار وراثت مستقیماً از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات به صورت برخط و کاملاً رایگان در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار گرفته است.

ستایشی اضافه کرد: به‌منظور کمک به شرکت سپرده‌گذاری در ماه‌های آینده خدمت جدیدی به صورت خودکاربری در پنجره واحد خدمات قضایی و دفاتر الکترونیک خدمات قضایی به منظور ارائه خدمات عملیاتی می‌شود.

جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در خصوص شکل و زمان برگزاری مجامع نماد‌های استانی سهام عدالت گفت: مدل پیشنهادی باید به تصویب شورای عالی بورس برسد و در صورت تصویب شورا موارد اطلاع رسانی و ابلاغ خواهد شد.

او در ادامه بیان کرد: مدلی که برای برگزاری مجامع شرکت های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به شورای عالی بورس پیشنهاد شده بود کماکان در حال بررسی است و هنوز تصمیم نهایی اتخاد نشده است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس پیش از این هم به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود، نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از اسفند ۱۴۰۰ با مصوبه شورای عالی بورس متوقف شدند و این توقف تاکنون ادامه دارد. دو موضوع در خصوص این نماد‌ها مطرح است اول این که این شرکت‌ها باید طبق سازوکاری که شورای عالی بورس در ادامه مشخص خواهد کرد مجامع سنوات گذشته خود یعنی سال‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۹، ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ را برگزار کنند بعد از برگزاری مجامع مجدد بحث بازگشایی این نماد‌ها در شورای عالی بورس مطرح می‌شود و با تصویب و تایید سازمان بورس می‌توان نماد‌های معاملاتی این شرکت‌ها را بازگشایی کرد.

سهام عدالت

در ارتباط با زمان واریز سهام عدالت پیشتر حاجی وند مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفته بود: روال سالیانه سود سهام عدالت بدین گونه است که باید صبر کرد تا مجامع سالیانه شرکت‌های سهام عدالت به شکل کامل برگزار و تمام مبالغ دریافت شود سپس متناسب با سهامی که دارندگان سهام عدالت دارند سود برای آن‌ها تقسیم می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: تا پیش از این بعد از ۸ ماه از برگزاری مجمع شرکت‌ها مهلت داشتند تا این سود را به حساب سهامداران واریز کنند، اما امسال با توجه به تصمیم سازمان بورس اوراق بهادار شرکت‌ها به جای ۸ ماه ۴ ماه فرصت دارند تا این سود را تقسیم کنند.

حاجی وند در خصوص زمان واریز سود می‌گوید: فصل مجامع را معمولا در خرداد و تیر داریم باید اجازه دهیم این مجامع به صورت کامل برگزار شود و این مهلت ۴ ماه هم به پایان برسد. در نهایت از مبادی رسمی از جمله رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌های رسمی حتما در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت مطلع باشند که در حال حاضر تقسیم سودی انجام نمی‌شود و برای دریافت سود سهام عدالت نیازی نیست که به هیچ جا مانند کافی نت مراجعه و یا مبلغی را پرداخت کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا میزان سود سهام عدالت مشخص است؟ گفت: برای مشخص شدن میزان سود سهام عدالت نیز باید سهامداران منتظر بمانند تا مشخص شود هر شرکتی بسته به سیاست‌ها و تولیدی که دارد چه مبلغی را تقسیم سود می‌کند و نمی‌توان مبلغ دقیقی را اعلام کرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تخمین سود سهام عدالت وجود دارد؟ هم بیان کرد: باید اجازه داد تا تقسیم سود انجام شود تا اطلاعات نادرست به سهامداران تزریق نشود.

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان واریز مبلغی به عنوان سود سهام عدالت به حساب سهام داران واقعیت ندارد اما یقیناً این مهم در دستور کار دولت خدمتگزار قرار دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به اینکه اخیراً پیامک‌ها و تماس‌هایی به منظور بررسی صحت یا عدم صحت واریز مرحله جدید سود سهام عدالت با بنده و برخی دیگر از همکاران برقرار شده است، اظهار کرد: متأسفانه هر از چند گاهی شاهد بروز چنین مباحثی هستیم که تأمل برانگیز است.

وی با بیان اینکه یقیناً واریز سود سهام عدالت در دستور کار دولت خدمتگزار قرار دارد، گفت: بر اساس آمار موجود از مراحل واریز سود سهام عدالت توسط دولت آقای رئیسی، شاهد هستیم که در دوران فعالیت این دولت سود سهام عدالت در تاریخ هایی مشخص و با افزایش چندین برابری نسبت به زمان فعالیت دولت های پیشین پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان با تأکید به اینکه زمان پرداخت مرحله جدید سود سهام عدالت یقیناً از طریق رسانه اطلاع‌رسانی می‌شود، بیان کرد: پیامک‌ها و تماس‌های اخیر با این مضمون صحت ندارد و با توجه به برخی از کلاهبرداری‌هایی که در گذشته تحت چنین عناوینی انجام شده، امیدوارم هم استانی‌های عزیز در این باره دقت بیشتری داشته باشند.

قنبرپور با تأکید به اینکه ثبت نام جدید برای جاماندگان سهام عدالت آغاز نشده است افزود: افراد نباید از این بابت ثبت نام انجام دهند و به پیامک هایی مبنی بر آغاز ثبت نام جدید ، بی اعتنا باشند و اطلاعات شخصی خود را به افراد نامعلوم ارائه نکنند

دیدگاه خود را ارسال کنید