پایگاه خبری خانه فوتبال:

بورس از اواخر سال 98 رشد چشمگیری پیدا کرد. بورس در سال 99 به اوج رشد خود رسید. بورس و سوددهی بالای آن باعث شد اکثریت مردم در آن سرمایه گذاری کنند.بورس متاسفانه چند ماهی است که سیر نزولی به خود گرفته است. بورس دوباره زنده و پر هیجان می شود.

شاخص بورس همه را شگفت زده خواهد کرد

بورس

کارشناس بازارسرمایه با بررسی وضعیت بورس و بازارهای رقیب، پیش‌بینی کرد بازار پس از اصلاح جزئی دوباره وارد مدار صعودی شود و سود بسیار خوبی به سهامداران دهد.
امین دامچه با اشاره به روند معاملات بورس که امروز با ریزش بیشتر سهام و شاخص و همچنین تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان بورس تهران همراه شده به ایرنا گفت: مهم‌ترین متغیر اقتصادی در ایران نرخ دلار است و نوسان‌های آن می‌تواند تاثیرگذار بر روند معاملات بازارهای سرمایه‌گذاری باشد. افرادی که در حال فعالیت در حوزه بازارهای مالی هستند نسبت به تداوم سرمایه‌گذاری در بورس دچار ابهام شده‌اند و نوسان‌های ایجاد شده منجر به شک و تردید این افراد برای خرید یا فروش سهام شده است.
وی افزود: دلار از نظر ارزش ذاتی باید در محدوده‌های ٢٠ تا ٢٢ هزار تومان قرار بگیرد. در صورت آزاد شدن واردات علاوه بر فعال شدن سمت تقاضا، دلار در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت و دچار رشد حبابی می‌شود که این موضوع بر روند معاملات بورس بی‌تاثیر نخواهد بود. وضعیت بازار طلا و سکه هم در انتظار نخستین فرمان اجرایی بایدن در مورد ایران است که به نظر می‌رسد سیاست‌ها در مقایسه با ترامپ آرام تر باشد و این موضوع می‌تواند در عرصه جهانی وضعیت متعادل تری را نسبت به سابق ایجاد کند.

بورس
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: دلار در ایران در مسیر صعودی قرار دارد و ممکن است روند را حفظ کند و در شرایطی که مشکل خاصی ایجاد نشود صعود با شیب ملایم تری ادامه خواهد داشت. در چند وقت اخیر شاهد کاهش نوسان دلار و نزدیک شدن ارزش ذاتی در محدوده‌های قیمتی بین ٢٠ تا ٢٢ هزار تومان هستیم که به نظر می‌رسد برای یک یا دو سال آینده در محدوده‌های فعلی به ثبات برسد.

دامچه با اشاره به وضعیت معاملات بازار طلا و سکه، مسکن و خودرو عنوان کرد: روند بلند و میان مدت طلا و سکه صعودی است اما در کوتاه مدت شاهد ثبات یا روند کاهشی در معاملات این بازار خواهیم بود. بازار مسکن هم وارد دوران رکود شده و بازار خودرو نیز در مسیر نزولی قرار گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد در کنار نوسان ایجاد شده در معاملات بورس اقبال چندانی به سمت دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری وجود نداشته است.

بورس

وی اضافه کرد: هرچند قیمت سهام اکنون در بازار به ارزندگی برای خرید رسیده اما نیازمند محرکی قوی برای حرکت است. زمانی که شاخص بورس وارد کانال دو میلیون واحد شد، اعتماد در بازار وجود داشت در حالی که سهام شرکت‌ها از ارزندگی چندانی برای خرید برخوردار نبودند. اکنون قیمت سهام شرکت‌ها بعد از اصلاح ایجاد شده در بازار ارزنده شده اما به دلیل نگرانی سهامداران از بازار، شاهد ورود نقدینگی به این بازار نیستیم. بهتر است دولت به اجرای برخی اقدام‌ها در راستای بهبود وضعیت بازار بپردازد تا دوباره سهامداران برای سرمایه‌گذاری وارد این بازار شوند.

به گفته دامچه، اگر هماهنگی در اقتصاد و مسئولان وجود داشته باشد می‌توان شاهد بهبود روند معاملات بازار بود و زمینه کاهش ریسک‌های ایجاد شده در بازار را فراهم کرد. با تعدیل نرخ سود بانکی، اقبال به سمت سرمایه‌گذاری در بورس افزایش پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران بیشتری وارد این بازار می‌شوند. بازار پس از اصلاح جزئی دوباره وارد مدار صعودی می‌شود و سود بسیار خوبی را در اختیار سهامداران قرار می‌دهد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: