مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: هر زمان به صورت قانون‌مند ارزهای دیجیتال پذیرفته شود، در صنعت خودرو نیز مورد پذیرش خواهد بود.

معامله خودرو با بیت کوین در ایران / ماجرا چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
معامله خودرو با رمز ارز موضوعی هست که با نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال و خودرو شکل می‌گیرد و تا به امروز هیچ یک از مسئولان این موضوع را تائید نکرده‌اند. خرید و فروش خودرو با ارزهای دیجیتال در ابتدا توسط ایلان ماسک مدیر عامل تسلا مطرح شد و طرفداران این برند می‌توانند برای از ارز دیجیتال بیت کوین استفاده کنند. همچنین امکان خرید خودروهای کارکرده تسلا با دوج‌ کوین نیز به تازگی فراهم شده است. در ایران شرایط متفاوت هست و شاهد رونق خرید و فروش خودرو به صورت نقد یا معاوضه خودروی با ارزهای دیجیتال رایج مثل بیت کوین و اتریوم یا حتی معاوضه با دستگاه‌های ماینر هستیم. فعالان بازار خودرو ریسک این کار را زیاد می‌دانند و معتقدند که حتی معاوضه با دلار یا سایر ارزها روش صحیحی نیست. به این دلیل که نوعی تداخل صنفی به حساب می‌آید.

نمونه خودروهایی که درخواست خرید و فروش با ارزهای دیجیتال دارند

در این بخش از گزارش نمونه آگهی‌هایی که در سایت‌های خرید و فروش خودرو منتشر شده است را آماده کرده‌ایم تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید. اکثر خودروهایی که با ارز دیجیتال معامله می‌شوند، خودروهای گران قیمت و خارجی هستند البته کم کم پای ارزهای دیجیتال به خودروهای میان رده نیز باز شده است.

​در آگهی زیر فروشنده خودروی ۴۰۵ پژو را با کریپتوکارنسی های رایج مثل بیت کوین و اتریوم معامله می‌کند.

 

پژو

در آگهی بعدی خودرو زانتیا با بیت کوین یا ماینر معاوضه می‌شود و قیمت پیشنهادی فروشنده ۱۱۹ میلیون تومان است.

زانتیا

واکنش رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو

از این دست آگاهی‌ها در سایت‌های خرید و فروش کم نیست و هر روز هم بیشتر می‌شود. البته هنوز به صورت رسمی از سوی هیچ مرجعی این بحث تائید نشده است. در ادامه گفتگویی با سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو داشتیم که این موضوع را از این مقام مسئول جویا شدیم.

معاملات خودرو را با ارزهای دیجیتال رسمی نیست

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با گسترش نیوز گفت: هنوز به صورت رسمی گزارشی منتشر نشده است. شاید در فضای مجازی آگهی‌هایی باشد اما تا به این لحظه معامله‌ای از سوی همکارای ما تائید نشده است.

موتمنی

ارزهای دیجیتال قانون‌مند شوند، در صنعت خودرو نیز پذیرفته می‌شود

مؤتمنی تأکید کرد: هر زمان به صورت قانون‌مند ارزهای دیجیتال پذیرفته شود، در صنعت خودرو نیز مورد پذیرش خواهد بود. تا زمانی که بدون قانون رواج داشته باشد، همکاران ما ورود نخواهند کرد. کسبه‌ها تمامی جوانب را در نظر می‌گیرند و در نهایت معامله را انجام می‌دهند.

چرا معامله خودرو با ارزهای دیجیتال رواج پیدا کرد؟

معامله خودرو با ارزهای دیجیتال به واسطه قیمت‌های نجومی در صنعت خودرو شکل گرفت و خریداران خودرو لوکس در این معاملات تلاش می‌کنند از رصد معاملاتی دور بمانند. توصیه می‌شود تا زمانی که ارزهای دیجیتال قانونی نشده‌اند، مردم به این معاملات ورود نکنند. شاید مردم از زمانی جذب این معاملات شدند که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگویی گفت بود؛ در صورتی که با بانک مرکزی توافق کنند، ارز مورد نیاز برای واردات خودرو توسط ارزهای دیجیتال مشخص خواهد شد، او مدعی شده است که بیش از ۱۵،۰۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز با خریداری معادل ۱۵ مگاوات برق در کیش فعالیت هستند.