در این خبر به بررسی قیمت انواع مرغ در بازار پرداختیم.

قیمت مرغ بشدت پایین کشید | قیمت مرغ چقدر ارزان خواهد شد؟ +جدول قیمت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت مرغ امروز در خرده فروشی‌ها بیش از 42هزار تومان شد. قیمت مرغ باعث هرج و مرج بسیاری در بازار شده است. قیمت مرغ در چند وقت اخیر با روند صعودی مواجه بوده است. قیمت مرغ گویا با هیچ کنترلی مواجه نیست. قیمت مرغ در روزهای آینده در انتظار نظارت بر توزیع مناسب است.

۲۲ اردیبهشت خبر افزایش نرخ ۴ کالای اساسی مرغ، تخم مرع، لبنیات و روغن منتشر شد. پس از پرداخت یارانه جدید دولت، بلافاصله گرانی‌ها راهی بازار شد. از همان روز بازار خالی از مرغ، تخم‌مرغ، پنیر و روغن شد و بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با هجوم مردم مواجه شدند. نرخ مرغ از هر کیلو ۲۸ تا ۳۱ هزار تومان به ۵۹۸۰۰ تومان رسید. در تمام استان‌های کشور صف و انتظاری چند ساعته برای دریافت دو عدد مرغ ایجاد شد.لازم به ذکر است که مرغداران درخواست افزایش نرخ مرغ به دلیل افزایش هزینه‌های شیرینگ پک، انجماد و بسته‌بندی، پشتیبانی امور دام را داشتند.حال با توجه به این افزایش نرخ باید دید رضایت مرغداران جلب شده است یا خیر؟

یوسف خانی با اشاره به کاهش نرخ مرغ به کمتر از نرخ مصوب اظهار کرد: با توجه به افزایش عرضه و نبود تقاضا، نرخ هر کیلو مرغ به کمتر از نرخ مصوب که ۵۹۸۰۰ است رسیده و با ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان در خرده فروشی و در عمده فروشی میدان بهمن ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مردم نمیخرند و مرغ ارزان تر می شود

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی همچنین گفت: روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تن مرغ در تهران و ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب بیشتر از توان و قدرت خرید مردم است، افزود: همین امر موجب شده نیمی از بار مرغ در میدان بهمن بماند و پیش‌بینی ما این است که نرخ مرغ امروز نیز با کاهش همراه باشد. این روند همچنان ادامه خواهد داشت تا در نهایت روی یک نرخ ثابت بماند.

اینترنتی نخرید به بازار بیایید

یوسف خانی با بیان اینکه اگر در فروشگاه‌های اینترنتی مرغ موجود نیست دلیل بر کمبود بازار نیست، افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید و عدم کمبود در تامین و عرضه مرغ، این محصول در تمام واحدهای صنفی سطح شهر موجود و مقدار آن به حدی زیاد است که روی دست واحدهای صنفی مانده است.

مشکل مرغداران حل شد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان پیرامون مشکلاتی که مرغداران به دلیل نرخ قبلی مرغ داشتند، تصریح کرد: با نرخ جدید نرخ درب مرغداری ۳۸ هزار تومان است که نرخ ایده آلی برای مرغداران محسوب می‌شود.

در پی اصلاح نرخ ارز و توزیع عادلانه نظام یارانه‌ای کشور، نرخ عمده فروشی هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۵ هزار تومان تعیین شده بود که امروز در میدان بهمن تهران زیر نرخ مصوب با نرخ کیلویی ۵۱ هزار تومان به فروش رسید.

بر اساس نرخ‌نامه جدید ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ در عمده فروشی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است، اما نرخ این محصول امروز در میدان بهمن تهران و به‌صورت عمده حدود ۵۱ هزار تومان به فروش رسید که به‌تبع آن نرخ مرغ برای مصرف‌کنندگان نیز کاهش خواهد یافت.