از چند منظوره بودن یک تیوپ ساده خمیر دندان شگفت زده شوید!

9 کاربرد عالی برای استفاده از خمیر دندان که نمیدانستید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

55 آنلاین به نقل از سایت طلا؛ همه ما از خمیردندان برای مسواک زدن استفاده می کنیم اما آیا می دانستید این محصول بسیار کاربردی تر از آن چیزی است که فکر می کنید؟ موارد دیگری در خانه شما وجود دارند که می توانند از خمیردندان بهره ببرند.

1. جواهرات خود را درخشان کنید

آیا می دانید که روی جواهرات خود مانند انگشترهای الماس (یا الماس تقلبی)مسواک نرم و کمی خمیر دندان بزنید می توانند دوباره بدرخشند؟ همچنین می توانید از این ترفند برای جواهرات نقره خود نیز استفاده کنید. سپس جواهرات را با آب بشویید و بگذارید خشک شود.

 

 

 

2. از شر جوش یا نیش پشه خلاص شوید

اگر قبل از خواب کمی خمیردندان را روی نیش پشه یا جوش خود بمالید و آن را در تمام شب بگذارید ، صبح روز بعد متوجه تغییر بزرگی خواهید شد. آنها بسیار کوچکتر شده اند. فراموش نکنید که صبح روز بعد محل مورد نظر را با کمی آب ولرم بشویید.

 

3. باقیمانده رنگ را از روی موهای خود پاک کنید

شاید شما به تازگی موهای خود را رنگ کرده اید اما هنوز کمی بقایای رنگ در نزدیکی خط موهای شما باقی مانده است. ممکن است خلاص شدن از شر آن مشکل باشد، اما اگر از کمی خمیردندان استفاده کنید به سادگی پاک می شود و اثری باقی نمی ماند.

4. لاک ناخن را پاک کنید

به جای استفاده از استون، می توانید ناخن های خود را به خمیر دندان آغشته کنید و سپس با یک برس آن را بمالید. بعد از آن زیر آب ولرم بشویید، تمام لاک ناخن از بین می رود.

5. لکه ها را از روی فرش خود پاک کنید

باور کنید یا نه، اما حتی فرش شما نیز می تواند از خمیر دندان بهره مند شود. چیزی روی فرشتان ریخته است؟ اکثر لکه ها را می توان با کمی خمیردندان، یک پارچه تمیز و مقداری آب ولرم پاک کرد؛ نیازی به دادن فرش به قالیشویی های گران قیمت نیست.

6. نقاشی های کودکان را از روی دیوار پاک کنید

گاهی اوقات کودکان تمایل دارند که با مداد رنگی روی دیوارها نقاشی کنند. نتیجه؟ دیواری که با نقاشی مدادرنگی پوشانده شده است! شما می توانید به راحتی آنها را با یک برس و مقداری خمیر دندان پاک کنید. خمیر باقیمانده را می توان با یک پارچه مرطوب پاک کرد.

7. سوراخ های دیوار را پر کنید.

اگر قصد دارید کاغذ دیواری جدیدی استفاده یا به دیوارهای خود یک لایه رنگ جدید بزنید، باید هر سوراخ کوچکی را که به آن بر می خورید پر کنید. این کار را می توان به راحتی با مقداری خمیردندان انجام داد! قبل از شروع به رنگ آمیزی یا شروع کار کاغذ دیواری، مطمئن شوید که سخت و خشک شده است.

8. کفش های کتانی خود را دوباره سفید کنید

بدون شک این یک مشکل شناخته شده است: کفش های کتانی سفید پس از مدتی کمی تیره و کدر می شوند. می توانید لبه ها و زیر کفش های کتانی سفید خود را با آغشته کردن به خمیر دندان و سپس پاک کردن مجدد آن با یک پارچه نرم و مرطوب، تمیز کنید.

9. دستان خود را شاداب کنید

پس از برش سیر یا پیاز ، دستان شما بوی بسیار بدی خواهد گرفت تاحدی که ساعت ها بعد می توانید بوی آن را حس کنید! خوشبختانه این مشکل با شستن دست ها با مقداری خمیر دندان به راحتی حل می شود.