سخنگوی قوه قضاییه درباره سخنان اخیر حمید بقایی و مشایی درباره قوه قضاییه گفت: به طور قطع دادستان تهران در چارچوب قانون در این پرونده ورود می کند و هر زمانی که پرونده رسیدگی شود مسائل مالی مشخص خواهد شد

واکنش محسنی اژه ای به اظهارات  بقایی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آن لاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما/ محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قوه قضاییه چه پاسخی در خصوص اظهارات حمید بقایی درباره قوه قضاییه و شخص جنابعالی و همچنین حسین فریدون دارد؟ افزود: ما نباید از مسیر قانون و عدالت خارج شویم و اگر چنانچه احیاناً کسانی که زبان به نامهربانی گشودند همکاران قضایی بنده و خود بنده نباید از مرز قانون و عدالت خارج شویم.

وی گفت: این اظهارات صحیح نیست و تا جایی که قانون اجازه دهد ما مسائل را خواهیم گفت و دادستان تهران هم توضیحات لازم را خواهد داد و حتی می توانیم دست خط وی راجع به انتقالش از سوئیت را منتشر کنیم.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه مبارزه با مفاسد هزینه دارد افزود: قوه قضاییه بویژه در سال های اخیر وارد مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و دانه درشت ها، و یقه سفید ها، جریان ها و برخی مدعیان شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: احیاناً شاید برخی مسائل را هم بگویند اما اگر خلاف قانون عمل کنند به ضررشان است و تحت تحقیق قرار می گیرند.

وی افزود: البته هر جا که لازم شد دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم وارد می شود و در خصوص این سوال هم دادستان تهران در چارچوب قانون وارد می شود.

وی همچنین با بیان اینکه فرد پیشنهادی برای وزارت دادگستری به زودی معرفی می شود گفت: وزیر دادگستری از جمله وزرایی است که سه قوه در انتخاب آن نقش دارند.

محسنی اژه ای افزود: سایر وزرا براساس قانون به مجلس معرفی می شوند و اگر مجلس رای اعتماد داد انتخاب می شوند.

وی گفت: اما براساس قانون در مورد وزیر دادگستری فردی از ناحیه رئیس قوه قضاییه پیشنهاد می شود و دولت هم اقدام می کند و مجلس هم رای اعتماد می دهد.