رونمایی از موشک خرمشهر، منجر به آشفتگی و وحشت سران رژیم‌صهیونیستی شده است. در حالی که سران رژیم‌صهیونیستی مشغول رصد نتایج سفر نتانیاهو به نیویورک و دیدار وی با‌ ترامپ و دیگر مقامات غربی در راستای اعمال فشار بیشتر علیه ایران بودند، انتشار اخبار مربوط به رونمایی از موشک خرمشهر، شوک سختی به آنها وارد ساخت.

موشکی که خواب غرب را آشفته کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جدیدترین موشک بالستیک ایران، در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی رونمایی شد. رونمایی از این موشک، درست در زمانی صورت گرفت که دونالد‌ ترامپ ‌جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ضمن بیان اظهاراتی موهن علیه ملت ونظام، دست به لابی‌های گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران زده بود.

سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر اظهار داشت: «این موشک دارای طول 13 متر و سر جنگی به وزن 1800 کیلوگرم با قابلیت هدفگیری چندین هدف است.» سردار حاجی‌زاده در این خصوص تاکید کرده است: «امروز آنچه ما را تهدید می‌کند جنگ نیست، چرا‌که هم توان دفاعی خوبی داریم و هم اوضاع دشمن را رصد می‌کنیم. چند روز پیش شنیدیم ناو هواپیمابر آمریکایی به پهپاد ما هشدار می‌دهد و ما دیدیم که پهپادی در آسمان نداریم و این نشان از آن دارد که دشمن واقعا‌ترسیده و توهم او را فرا‌گرفته است. زمانی که آمریکایی‌ها از خلیج‌فارس عبور می‌کنند،‌ترس همه وجود آنها را می‌گیرد و بی‌جهت مرتب هشدار می‌دهند. دژ مستحکم کشور ما مانند مثلثی است که قاعده آن مردم هستند و ضلع دوم آن رهبری و ضلع سوم آن نیروهای مسلح هستند. حال دشمن برای اینکه به این دژ آسیب بزند کاری می‌کند تا بتواند به این مثلث حمله کند. جنگ‌های اعتقادی علیه کشور ما از مصادیقی است که مردم را هدف گرفته است. ما یادمان نرفته که مردم در زمان جنگ فریاد می‌زدند موشک جواب موشک و همچنین یادمان نرفته حمله‌های وحشیانه دشمن به شهرهای ما باعث به‌ وجود آمدن روزهای سختی برای ما شد، بنابراین باید کاری بکنیم تا بتوانیم در روزهای سختی جواب خواسته‌های مردم را بدهیم تا خجل نشویم. توسعه موشکی کشور بعد از تهدید دشمن چند برابر شتاب گرفته با این تفاوت که امروز حمایت همه اقشار را داریم و تنها نیستیم. امروز توان موشکی کشور ما از ایده تا محصول کاملا داخلی است و در این بخش‌ها هیچ موردی نداریم که بومی ‌نباشد. همچنین در حوزه‌های پدافندی نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و در حوزه‌های بمب‌های هوشمند و پهپادها نیز در سطح جهانی هستیم و باز هم اعلام می‌کنیم در حوزه‌های مهندسی، راهسازی و سایر حوزه‌ها آمادگی کمک به بخش‌های دولتی را داریم و پیشنهاد می‌کنیم که آنها حداقل یک بار این موضوع را امتحان کنند.»امیر سرتیپ امیر حاتمی، ‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه افتخار می‌کنیم صنعت دفاعی کشور ما کاملا بومی‌است، افزود: «انواع موشک‌ها و تجهیزات رزم زمینی، پدافند هوایی و سامانه‌های رزم دریایی کاملا ایرانی است و متخصصان پا در رکاب ما این راه را همچنان با قدرت ادامه می‌دهند.» وزیر دفاع گفت: «تا زمانی که سخن‌سرایی برخی با زبان تهدید است، تقویت بنیه دفاعی کشور ادامه خواهد داشت و ایران برای تولید انواع تسلیحات موشکی، زمینی، دریایی و پدافندی از هیچ کشوری اجازه نمی‌گیرد.» وی با اشاره به اینکه سیاست دفاعی ما بازدارندگی است و ایران اسلامی تحت تاثیر هیچ تهدید، تحریم و فشاری قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: «طراحی‌ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های دفاعی ما متناسب با انواع تهدیدات پیش رو و شرایط ژئوپلتیکی کشور است.» وزیر دفاع با بیان اینکه جغرافیای ایران اسلامی جغرافیایی پیچیده و شگفت‌انگیز است، تاکید کرد: «وزارت دفاع تولید تسلیحات خود را باتوجه به فکر دشمن

 طراحی می‌کند.»

  روایت رسانه‌های غربی

 از آزمایش موشکی خرمشهر

در حالی که حدود دو سال از امضای برجام می‌گذرد، مسئولان دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان صراحتا به این نتیجه رسیده‌اند که مذاکره با ایالات متحده آمریکا به علت عهد‌شکنی این کشور در نظام بین‌الملل، فایده‌ای ندارد. در چنین شرایطی، مشخص می‌شود که اصرار بر تقویت و گسترش توان موشکی ایران برای صیانت از کیان کشورمان تصمیمی ‌درست بوده و باید در آینده نیز ادامه پیدا کند. وحشت دشمنان امنیت جمهوری اسلامی ایران از توان موشکی کشورمان به هیچ عنوان قابل‌کتمان نیست. هر روز که سپری می‌شود، توان موشکی ایران در مواجهه با هر‌گونه تهدیدی از سوی دشمنان بیشتر می‌شود. اخیرا آزمایش موشک بالستیک دوربرد خرمشهر با موفقیت انجام شد. این سومین موشک ایران با برد دوهزار کیلومتر است.این آزمایش موشکی درست در حالی صورت می‌گیرد که طی سال‌های اخیر، فشار زیادی از سوی ایالات متحده آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و مقامات اروپایی برای محدود ساختن توان موشکی کشورمان صورت گرفته است. با این حال جمهوری اسلامی ایران بدون توجه نسبت به فشارهایی که در این خصوص وارد می‌شود، به توانمندسازی خود در حوزه فعالیت‌های موشکی ادامه می‌دهد. آزمایش موشک بالستیک دوربرد خرمشهر، بار دیگر پرده از توان بالای دانشمندان و نیروهای مسلح کشورمان در دفاع از کیان علمی ‌و نظامی کشور برداشت.در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است نسبت به آنها توجه داشته باشیم:نخست اینکه آزمایش موشکی ایران درست در شرایطی صورت گرفته است که مقامات آمریکایی خواستار گنجانده شدن موضوع توان موشکی ایران در برجام شده‌اند! حتی چندی پیش مقامات فرانسوی اعلام کردند که برای سال 2025 به بعد، می‌توان برجام را با توافق بر سر توان موشکی ایران

 تکمیل کرد.

این در حالی‌است که در جریان سلسله مذاکرات هسته‌ای میان ایران و اعضای 1+5، تلاش زیادی از سوی اعضای 1+5 و خصوصا واشنگتن و‌ تروییکای اروپایی برای گنجاندن بحث توان موشکی در برجام ‌صورت گرفت. این تلاش‌ها در نهایت نتیجه‌ای نداد. اصرار قاطعانه جمهوری اسلامی ایران بر مواضع خود سبب شد تا در نهایت، بحثی از توان موشکی ایران در سند برجام نیاید، هر‌چند در قطعنامه 2231 اشاره‌هایی به این موضوع شده است. در‌‌هر‌‌حال، هر‌گونه آزمایش موشکی از سوی جمهوری اسلامی ایران، به هیچ عنوان نقض برجام محسوب نمی‌شود.

رسانه آمریکایی رونمایی ایران از موشک بالستیک خرمشهر را سیلی ایران به صورت رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم‌صهیونیستی توصیف کرده است. مجله نیوزویک در تحلیلی روز جمعه، رونمایی ایران از موشک بالستیک «خرمشهر» را «سیلی» این کشور به صورت «دونالد‌ ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم‌صهیونیستی توصیف کرده است.سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رژه 31 شهریور نیروهای مسلح و در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از موشک جدید برد بلند خرمشهر‌ گفت: «این دستاورد توسط وزارت دفاع طراحی و تولید شده و 2 هزار کیلومتر برد دارد.»نیوزویک در تیتر خود نوشت: «ایران با نمایش موشک جدید خود به صورت‌ ترامپ و اسرائیل سیلی زد.»

رابرت آینهورن، مشاور امور تسلیحاتی و منع اشاعه در دولت سابق آمریکا گفت: «رونمایی ایران از این موشک و اظهارات روحانی تا اندازه زیادی پاسخ ایران به هدف اعلام‌شده دولت‌ ترامپ برای اعمال فشار بر این کشور جهت پذیرش محدودیت‌هایی در زمینه برنامه موشک بالستیک بود.»

  آشفتگی آمریکا و انگلیس

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی تازه به آزمایش موشک بالستیک «خرمشهر» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، واکنش نشان داد. «دونالد‌ ترامپ» در واکنش به آزمایش موشک بالستیک «خرمشهر» توسط سپاه پاسداران، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ایران به‌تازگی یک موشک بالستیک با توانایی رسیدن به اسرائیل را آزمایش کرد. آنها همچنین در حال همکاری با کره‌شمالی هستند. توافق زیادی بین ما نیست.»به نظر می‌رسد اشاره‌ ترامپ از توافق، همان توافق هسته‌ای با ایران است که وی از زمان کارزار انتخاباتی، بارها از آن انتقاد کرده و آن را «بدترین توافق» خوانده است.

«بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس نیز به آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد. «جانسون» در توئیتر نوشت: «از گزارش‌ها درباره آزمایش موشکی ایران که با قطعنامه 2231 سازمان ملل مغایرت دارد، به‌شدت نگرانیم. از ایران می‌خواهیم اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند.»

وزارت امور خارجه فرانسه نیز با ابراز نگرانی نسبت به آزمایش موشکی جدید ایران از دبیرکل سازمان ملل خواست تا یک بررسی کامل درباره این اقدام ایران انجام دهد. سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت که پاریس به‌شدت نسبت به آزمایش موشکی بالستیک ایران نگران است و از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد تا پرتاب این موشک را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهد.

وی در ادامه با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه سیاست‌های منطقه‌ای ‌کشورمان افزود: «فرانسه از ایران می‌خواهد تا تمام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه را متوقف کند. فرانسه به همراه متحدانش به ویژه اروپایی‌ها ابزارهایی را بررسی می‌کند که منجر شود ایران دست از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده بالستیکی بردارد.»شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه شماره 2231 را برای تایید توافق هسته‌ای میان ایران و گروه کشورهای 1+5 به تصویب رسانده است. این قطعنامه از ایران ‌می‌خواهد‌ که «از هر فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیکی که با قابلیت حمل سلاح اتمی‌طراحی شده‌اند، از جمله پرتاب موشک‌هایی که با استفاده از تکنولوژی موشک‌های بالستیک ساخته شده‌اند خودداری کند.»جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است هیچ یک از موشک‌های ایران برای حمل سلاح هسته‌ای طراحی نشده‌اند و در حوزه دفاع مشروع ایران و خارج از این قطعنامه قرار دارد. بر همین اساس، آزمایش‌های موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت محسوب نمی‌شوند.

  غوغا در آشیانه صهیونیست‌ها

رونمایی از موشک خرمشهر، منجر به آشفتگی و وحشت سران رژیم‌صهیونیستی شده است. در حالی که سران رژیم‌صهیونیستی مشغول رصد نتایج سفر نتانیاهو به نیویورک و دیدار وی با‌ ترامپ و دیگر مقامات غربی در راستای اعمال فشار بیشتر علیه ایران بودند، انتشار اخبار مربوط به رونمایی از موشک خرمشهر، شوک سختی به آنها وارد ساخت.

«نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم‌صهیونیستی تهدید کرد در صورت عدم موفقیت جامعه بین‌المللی در متوقف کردن روند هسته‌ای شدن ایران، اسرائیل باید خودش اقدام کند. بنت طی مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» از برگزاری نشست کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی، یک روز پس از انتشار تصاویر آزمایش موشک بالستیک «خرمشهر» در ایران، خبر داد.وی گفت: «در این نشست که به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر برگزار شد، اعضای کابینه امنیتی اسرائیل با سخنرانی وی در اجلاس عمومی سازمان ملل مبنی بر لزوم لغو یا تغییر توافق هسته‌ای ایران، همراهی کردند.»

این وزیر صهیونیست افزود: «ابتدا ما باید آمریکا را هرچه سریعتر به اعمال تحریم‌های فلج‌کننده در سطح بالاتر مجاب کنیم. ایران باید مجبور شود بین راه هسته‌ای و اقتصاد پویا یکی را انتخاب کند. از زمان توافق هسته‌ای، چنین دوراهی پیش‌روی آنها گذاشته نشده است.»

بنت هشدار داد: «در همین زمان، اسرائیل باید برای این احتمال آماده شود که در صورت قانع نشدن آمریکا و جهان (برای مقابله با ایران)، خودمان از خودمان دفاع کنیم.» وی تاکید کرد: «اسرائیل خودش باید در مسیر تحریم‌ها اعمال نفوذ کرده و ایران را از سیستم بانکداری «سوئیفت» حذف کند، زیرا با این کار، شرکت‌های بزرگ تجاری مجبور می‌شوند بین معامله با ایران یا آمریکا، یکی را انتخاب کنند. وزیر آموزش رژیم‌صهیونیستی ادعا کرد: «توافق هسته‌ای به ایران این توانایی را داد که هرچیز لازم برای سریعتر هسته‌ای شدن را تولید کند. این توافق به ایران اجازه داد سانتریفیوژهای سریعتر تولید کرده و فناوری آن را ارتقا دهد. آنها (ایران) از توافق برای رسیدن به بمب اتمی‌استفاده می‌کنند.»این اظهارات وزیر آموزش رژیم‌صهیونیستی نشان‌دهنده اوج آشفتگی و وحشت مقامات این رژیم اشغالگر در قبال موشک خرمشهر است.رونمایی از موشک خرمشهر، پاسخی عملی، قاطع و دندان‌شکن به لفاظی‌های گستاخانه آمریکایی‌ها و تهدیدات پوشالی رئیس‌جمهور این کشور است.همچنین رونمایی از این موشک، پیام قاطعانه‌ای را به مقامات رژیم اشغالگر قدس مخابره کرده است. بدون شک قدرت و توان موشکی کشور که موجب عصبانیت و خشم آمریکا و رژیم‌صهیونیستی شده ‌عاملی تعیین کننده در دکترین نظامی و راهبرد بازدارندگی کشور است.  بدون شک، نه تنها جمهوری اسلامی ایران اجازه تعدی دشمن به توان موشکی خود را نخواهد داد، بلکه با تقویت توان موشکی خود در مقابل تهدیدات بالقوه وبالفعلی که در مقابل کشور وجود دارد ایستادگی خواهد کرد. در این معادله، ایالات متحده آمریکا و رژیم‌صهیونیستی بازندگانی مطلق خواهند بود.

در این میان، تلاش واشنگتن و تل آویو برای اعمال محدودیت علیه برنامه موشکی کشورمان راه به جایی نخواهد برد. فعالیت‌های گسترده آمریکایی‌ها برای ایجاد فشار جهت مذاکره بر سر محدودکردن برنامه موشکی کشور، امری محال و غیر‌ممکن است و افرادی مانند دونالد‌ ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، در آینده‌ای نزدیک با نمونه‌های بیشتری از تقویت توان موشکی ایران مواجه می‌شوند‌؛ مساله‌ای که منجر به آشفتگی بیشتر مقامات آمریکایی و صهیونیستی خواهد شد‌.