عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» گفت: اگر ایران نبود داعش امروز به مرزهای اروپا رسیده بود لذا اگر توان دفاعی ایران نباشد به هر حال بخش عمده ای از اروپا هم متضرر داعش می‌شد.

اروپایی‌ها وارد نقشه آمریکایی‌ها درباره توان دفاعی ایران نشوند/ ایران نبود داعش به مرزهای اروپا رسیده بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 حشمت‌الله‌ فلاحت‌ پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب با اشاره به اظهارات روز گذشته مقام معظم رهبری درباره برجام و مواضع اروپا در این رابطه،گفت: بنده معتقدم مقام معظم رهبری خواسته‌های به حقی را در این زمینه نسبت به اتحادیه اروپا مطرح کردند که از جمله آن خواسته‌ها این است که اروپایی‌ها بر اساس راهبرد مشارکت جویانه ایران، به تکالیف خود عمل کنند و این موضوع را در حوزه عمل نشان دهند.


وی با بیان اینکه در عصر فعلی مرزها کنار رفته‌اند و نا امنی‌ها هم به مرزها کشیده شده است، افزود: باید گفت اگر ایران نبود داعش امروز به مرزهای اروپا رسیده بود لذا اگر توان دفاعی ایران نباشد به هر حال بخش عمده ای از اروپا هم متضرر داعش می‌شد.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه مذاکرات اروپا با ایران ابتدا در قالب سه کشور بود و پس از آن امریکا وارد مذاکرات شد، تاکید کرد: معنا این است که درک مشترک بین ایران و اروپا خیلی جدی تر است تا بین ایران و آمریکا.

فلاحت پیشه با بیان اینکه ایران در قالب تعهدات مشارکت جویانه تکالیفی را پذیرفت و به همه آن تکالیف عمل کرد، تأکید کرد: این درحالی است که اروپایی‌ها باید در حال حاضر ایستادگی بیشتری در قبال تعهدات خود در برجام داشته باشند.بنابراین ضرورت دارد اروپایی‌ها اولا وارد فازهای منفی جدید مورد طراحی آمریکایی‌ها که مصداق آن مذاکره بر روی توان دفاعی ایران است، نشوند لذا این خود به معنای خط قرمزی بوده که مقام معظم رهبری به خوبی آن راترسیم کرده است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه اروپایی‌ها نسبت به رفتار آمریکا در برجام فشارهای عملی خود را در پیش بگیرند، افزود: اروپایی‌ها اگر مشاهده می‌کنند آمریکایی‌ها در قالب نقض برجام صراحت رفتار دارند باید به نوعی خط قرمزی را در این رابطه و درمقابله با آمریکا ترسیم کنند.

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی