محمدی گلپایگانی: چنانچه یک امام جماعت در یک مسجد با نسل جوان ارتباط داشته باشد و با آنها رفیق باشد می تواند از این معضلات جلوگیری کند.

انتقاد رئیس دفتر مقام معظم رهبری از برخی کانال های تلگرامی: در اثر تبلیغات مسموم، خانواده‌ها از هم پاشیده‌‌اند / پادزهر «نهنگ آبی» مسجد است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اغواگری‌هایی که در نرم افزارها و محتوای فضای مجازی و بازی‌های اینترنتی است، گفت: اخیرا چیزی به نام نهنگ آبی ایجاد شده که مخاطب را اغوا می‌کند خود را از طبقه چندم یک ساختمان به پایین بیاندازد.

به گزارش «مثلث آنلاین»، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری امروز سه شنبه طی سخنانی در مراسم افتتاح 200 مسجد و مرکز فرهنگی توسط بنیاد برکت اظهار کرد: اولین بنایی که در کره زمین بنا نهاده شد خانه کعبه در مسجد الحرام بود و مفسرین اعتقاد دارند که این بنا به دست حضرت آدم ابوالبشر ساخته شد و حضرت ابراهیم (ع) پس از خرابی‌ها آن را احیا و درست کرد.

حجت الاسلام و السملین محمدی گلپایگانی در ادامه با اشاره روایت‌هایی از پیامبر اکرم (ص) پیرامون مساجد تصریح کرد: درحدیث قدسی آمده است که خانه های خداوند بر روی زمین مساجد است و این مساجد آسمانها را نورافشانی می کنند همانگونه که ستارگان زمین را نورافشانی می کنند.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند کسی که یک چراغ در مسجد روشن کند تمام ملائکه و فرشتگان برا ی این فرد طلب مغفرت می کنند تا زمانی که این چراغ روشن است.

حجت الاسلام و السملین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه مسجد سکوی پرش به آسمان است، افزود: مسجد حتی در زمان پیغمبر هم فقط برای نماز نبوده است و پیغمبر بعد از هجرت از مکه و نرسیده به مدینه در بیرون شهر مسجد قبا را ساختند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به شرایط امام جماعت مسجد گفت: اولین شرط امام جماعت مسجد منظم بودن است؛ همچنین امام جماعت یک مسجد باید از لحاظ علمی در حدی باشد که بتواند جواب مردم را به عنوان امین مردم بدهد.

وی ادامه داد: مورد دیگر اینکه فرد یکه می خواهد امام جماعت مسجد باشد باید با مردم وا هالی مسجد به ویژه نسل جوان رفیق باشد.

حجت الاسلام و السملین محمدی گلپایگانی با اشاره به خطر بزرگی از ناحیه تبلیغات مسموم در فضای مجازی و تلگرام که جوانان را تهدید می کند، گفت: خانواده‌ها در خطر هستند، در یک خانه پسر و دختر و حتی بزرگتر موبایل دستشان است و با این وسیله مشغول هستند و این موضوع خانواده‌ها را از هم می پاشاند و در اثر همین تبلیغات مسموم از ناحیه فضای مجازی طلاق‌ها زیاد شده است.

وی با اشاره به اغواگری ‌هایی که در نرم افزارها و محتوای فضای مجازی و بازی‌های اینترنتی است ، تصریح کرد: اخیرا چیزی به نام نهنگ آبی ایجاد شده که مخاطب را اغوا می کند خود را از طبقه چندم یک ساختمان به پایین بیاندازد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: پادزهر این موضوع مسجدو امام جماعت مسجد است ؛‌ ما از لحاظ تعالیم اسلامی و معارف اهل بیت بسیار غنی هستیم و چنانچه یک امام جماعت در یک مسجد با نسل جوان ارتباط داشته باشد و با آنها رفیق باشد می تواند از این معضلات جلوگیری کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به مواضع و اظهارات خصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: ما درگیر رئیس جمهور به ظاهردیوانه آمریکا هستیم که چنین چیزی تا حالا سابقه نداشته است؛ ما همیشه از ناحیه اینها دشمنی داشتیم و بهترین نام را برای حکومت جائر آمریکا امام (ره) انتخاب کردند و آن را شیطان بزرگ نامیدند و انها از ابتدای انقلاب تا امروز در حال توطئه بودند اما این موردجدید از همه بدتر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به بندهایی از اطلاعیه‌ای که چندی پیش وزارت خارجه آمریکا در مورد حقوق بشر در ایران صادر کرد،‌ گفت: در بندهایی از این اطلاعیه آمده است که چرا نیروهای مسلح ایران تحت امر ولی فقیه هستند ؟ یا اینکه چرا مخالفان سیاسی در ایران تحت عنوان قاچاقچی اعدام می شوند ؟ خب قوه قضائیه کدام فرد سیاسی را به عنوان قاچاقچی اعدام کرده است؟ حتی بسیاری از قاچاقچیان مواد مخدر که محق اعدام هستند هنوز نگه داشته شده‌اند.

وی ادامه داد: دربند دیگری از این اطلاعیه آمده است چرا در ایران از انتشار فیلم‌های مبتذل جلوگیری می شود؟ یا در بند دیگری آمده است چرا در ایران دادگاه ویژه روحانیت وجود دارد؟ حال آنکه این دادگاه در واقع صیانت از روحانیت است چرا که باید جایی باشد که افراد ناصالح نتوانند نفوذ کنند؛ مگر می شود آنها بیکار نشسته باشند قطعا افرادی را می خرند تا از آنها استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: در بند دیگری از این اطلاعیه آمده است چرا ناظران بین المللی در انتخابات ایران حضور ندارند؟ خب مگر وقتی در انگلیس یا آمریکا یا فرانسه انتخابات برگزار می شود ناظر بین المللی حضور دارد؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پایان خاطر نشان کرد: در بند دیگری از اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا پیرامون حقوق بشر در ایران آمده است چرا ارتباط جنسی در ایران با رضایت طرفین غیر قانونی است؟ در حال حاضر یکی از خطرات بزرگی که غربی ها را تهدید می کند معضل حرامزادگی تحت عنوان ازدواج‌های سفید در غرب است.