شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان خطاب به لاریجانی که اداره جلسه را به عهده داشت، گفت: به یک جلسه غیرعلنی نیاز داشتیم، برای بررسی ابعاد بودجه نمایندگان حرف داشتند.

لاریجانی: لازم باشد برای بودجه جلسه غیرعلنی برگزار می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات نماینده سیرجان برای بررسی ابعاد بودجه در یک جلسه غیرعلنی گفت: لازم باشد جلسه غیرعلنی برگزار می‌کنیم.

به گزارش مثلث آنلاین، شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی خطاب به لاریجانی که اداره جلسه را به عهده داشت، گفت: به یک جلسه غیرعلنی نیاز داشتیم، برای بررسی ابعاد بودجه نمایندگان حرف داشتند.

لاریجانی هم در پاسخ به صحبت این نماینده اظهار کرد: بررسی بودجه هفته آینده است، لازم باشد جلسه می‌گذاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش نفت 20 هزار میلیارد تومانی که درباره شرکت ملی گاز، شرکت ملی پتروشیمی، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، گفته شده باید توسط کمیسیون پیگیری شود که چرا به موقع پرداخت نشده است، افزود: مسئله فروش اوراق مشارکت که در گزارش گفته شده که در برخی بخش‌ها فروخته نشده مجلس و دولت باید توجه کنند که استفاده این اوراق در بخش‌های خاص است نه اینکه حجم فروش اوراق در بودجه اضافه شود.

وی درباره گزارش تفریغ در خصوص صندوق نوآوری شکوفایی تصریح کرد: کمیسیون مربوطه باید به این موضوع رسیدگی کند و اگر ایراد قانونی دارد این ایراد رفع شود و معاونت فناوری الزام شود که این مشکل را رفع کند چرا که روح این قانون مشخص است و هدف این بوده که به صورت تسهیلات آسان‌تر در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد نه اینکه در بانک‌ها حبس شود به عنوان اینکه از سود آن استفاده شود یعنی تا آنجایی که می‌شود باید از این منابع استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاداتی که توسط دیوان محاسبات در گزارش مطرح شده، پیشنهادات خوبی بود که ان‌شاء الله در کمیسیون مورد توجه قرار می‌گیرد.