بررسی ها برای انتخاب جایگزین مناسب برای نجفی وارد فاز جدی تر شده و این طور که معلوم است، اعضای شورای شهر تا اینجای کار محسن هاشمی را از گردونه کنار گذاشته اند.

محسن هاشمی از 'گزینه های  شهرداری تهران کنار گذاشته شد/ زور اتحاد ملت به کارگزاران چربید/ حناچی گزینه اول شهرداری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین/ اعضای شورای شهر پایتخت به شدت درگیر بحث و بررسی برای انتخاب شهردار هستند و گویا توافق کرده اند که کسی شورا را ترک نکند. گمانه زنی ها ادامه دارد و هیچ چیز قطعی نیست اما این طور که گفته می شود و به نظر می رسد زور اتحاد ملتی ها بر کارگزاران چربیده است. بعید است که محسن هاشمی به عنوان شهردار تهران انتخاب شود و هنوز محتمل ترین گزینه پیروز حناچی است. همان فردی که شنیده می شود رئیس دولت اصلاحات با شهردار شدن او موافق است. 

 

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران امروز از انتخاب 28 کاندیدا خبر داده است. قرار است در مرحله اول هفت نفر از این فهرست 28 نفره (محمد علی افشانی، علی اوسط هاشمی، انصاری لاری، مرتضی بانک، بیطرف، پنجه فولادگران، تبادار، ترک نژاد، تقی زاده، تندگویان، محمود حجتی، سید محمود حسینی، حقانی، حناچی، خواجه نصیر، مصطفی سلیمی، عارف، فرشید گلزاری، حسینی مکارم، مهرعلیراده، مقیمی، مناف هاشمی، حجت اله میرزایی، سید جعفر موسوی،  رضا ویسه،  مرعشی ، واعظ مهدوی و محسن هاشمی) به عنوان گزینه های اصلی انتخاب می شود و به گفته اعطا عارف و محسن هاشمی درخواست کرده بودند که نامشان در میان کاندیداها نباشد.

 

این عضو شورای شهر همچنین در مورد منتفی شدن احتمال شهرداری محسن هاشمی، گفته است: « با توجه به اینکه اعضای شورا مایل بودند که وی در شورا بماند براین اساس رای گیری استمزاجی انجام و مقرر شد وی در شورا بماند».

 

وی در مورد علت اصرار شورایی ها به ماندن هاشمی در بهشت نیز گفت: « در هر حال افراد باید بپذیرند که به عنوان نماینده مردم انتخاب شده‌اند و بعد از انتخابات توافق کردیم که کسی از شورا خارج نشود  و این ربطی به میثاق نامه ندارد» .

 

مجید فراهانی دیگر عضو شورای شهر نیز در صفحه توییتر خود نوشته است: « در مورد آقای هاشمی وفاق جمعی بر حضور موثر ایشان در شورای شهر قرارگرفت و جمع بندی شد ایشان به جای شهردرای به همگرایی و مدیریت شورا کمک کند».

 

ماند هاشمی در شورای شهر درحالی حتمی شده است که برخی از منابع خبری از افزایش شانس پیروز حناچی سخن می‌گویند. حناچی در دولت اول خاتمی، معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی و نخستین رییس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی و در دولت دوم اصلاحات، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بوده است. او همچنین در دولت اول و دوم سیدمحمد خاتمی در فاصله سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خدمت کرده است. گفته می‌شود که بعد از برگزاری جلسات متعدد از جمله جلسه مجمع ٥١ نفره تهران، رقابت‌ها برای شهرداری تنگاتنگ‌تر و گزینه‌ها محدودتر شده‌اند. 
منبع/ نامه نیوز