پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اقتصادنیوز: تل‌آویو اتهام‌های سنگینی را متوجه اتحادیه اروپا کرده است. وزارت امور استراتژیک اسرائیل می‌گوید اروپا به سازمان‌های مردم‌نهاد ضداسرائیلی و مرتبط با "گروه‌های تروریستی" کمک مالی می‌رساند.

 

به گزارش مثلث آنلاین و به نقل از  اقتصادنیوز ، دویچه‌وله آلمان نوشت، تل آویو می‌گوید اروپا حامی سازمان‌های غیردولتی ضد اسرائیلی است و این نقض موازین و قوانین اتحادیه اروپاست. روز جمعه وزارت امنیت داخلی و امور استراتژیکرژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی اعلام کرد: جای نگرانی است که اتحادیه اروپا پول مالیات‌دهندگان را برای حمایت از نهادهایی صرف می‌کند که با گروه‌های "تروریستی" مرتبط هستند.

این وزارت‌خانه می‌گوید در سال ۲۰۱۶، اتحادیه اروپا یک میلیون و ۷۶۰ هزار یورو به سازمان "کمک‌های مردمی نروژ" پرداخت کرد ولی "این پول به حماس و جبهه خلق برای آزادی فلسطین داده شد."

اتحادیه اروپا این دو سازمان را در شمار گروه‌های تروریستی رده‌بندی کرده است.

وزارت امنیت داخلی و امور استراتژیک اسرائیل اضافه کرده که سازمان‌های غیردولتی ضداسرائیلی توانسته‌اند در سال ۲۰۱۶ بیش از ۵ میلیون دلار کمک مستقیم از اتحادیه اروپا دریافت کنند؛ سازمان‌هایی که از تحریم یا زیرسوال بردن مشروعیت این رژیم حمایت می‌کنند.

سازمان مردم نهاد Trócaire در ایرلند از جمله نمونه‌هایی مورد اشاره این وزارت‌خانه است. در گزارش آمده است: «این سازمان ۵۲۰ هزار یورو کمک مالی از اروپا گرفته اما برای طومارهایی فعالیت کرده که خواستار تحریم اقتصادی اسرائیل هستند.»

تروکیر سازمانی است که در سال ۱۹۷۳ از سوی اسقف کلیسای کاتولیک ایرلند برای کمک‌های عمرانی و تامین نیازمندی‌های مردمی در کشورهای در حال توسعه بنیانگذاری شد. در وبسایت این سازمان آمده است: «ما هیچ فراخوانی برای بایکوت و تحریم اسرائیل نداده‌ایم.»

گیلاد اردان، وزیر امنیت داخلی و امور استراتژیک اسرائیل گفته است: انتظار می‌رود اتحادیه اروپا بر سر موازین خود بماند، از شیوه‌های مبتنی بر بایکوت فاصله بگیرد و از جریان‌هایی که ارتباط‌هایی با تروریسم دارند، پشتیبانی نکند.