عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد آمریکا می داند توان حمله مستقیم نظامی با ایران را ندارد از این رو جنگ اقتصادی را آغاز کرده است.

در اتاق 1058 وزارت خارجه آمریکا چه می گذرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با  خبرگزاری خانه‌ملت ، در خصوص وجود مناقشات داخلی هیات حاکمه آمریکا و تاثیر این موضوع در مواجه نظامی با کشورمان، گفت: تنش های بین کنگره و دولت ایالات متحده جنگ زرگری است و واقعیت ندارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتاق 1058 وزارت خارجه آمریکا که شامل پژوهشکده ها و لابی صهیونیست ها است، مسائل کلی سیاست خارجی ایالات متحده را هدایت می کنند، اظهارکرد: بر این اساس وقتی جنگ طلبان روی کار آمدند، همواره نسبت به موضوع گزینه نظامی تاکید کرده اند و بالعکس.

وی با اشاره به اینکه اگر آمریکا به نتیجه و جمع بندی رسیده بود که می تواند به کشورمان حمله کند، بدون دریافت اجازه سازمان ملل این اقدام را انجام می داد، ادامه داد: بخش دفاعی آمریکا اعلام کرد با توجه به اینکه ایران به پیشرفت هایی در جنگ نامتقارن دست یافته نمی توانند وارد جنگ مستقیم شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه آمریکا هم اکنون در جنگ مستقیم با یمن مشکل دارد، تصریح کرد: بر این اساس ایالات متحده جنگ اقتصادی علیه کشورمان را آغاز کرده است؛ این موضوع با اعمال تحریم علیه ایران شروع شده و هم اکنون نیز با تحت فشار قراردادن کشورمان برای عضویت در اف.‌ای‌.تی.‌اف بدنبال اعمال تحریم های مالی هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجام حملات سایبری برای دستیابی به اطلاعات نظامی از دیگر رویکردهای جدید آمریکا نسبت به کشورمان است، خاطرنشان کرد: همچنین در تلاش هستند با ایجاد اختلاف های قومی و قبیله ای نیز در داخل کشور تنش ایجاد کنند و به اتحاد کشور صدمه بزنند./