عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد بجای بزرگنمایی خطر حمله نظامی از سوی آمریکا علیه کشورمان و طرح مجدد مذاکره، باید انسجام داخلی و قدرت بازدارندگی ایران را به هیات حاکمه ایالات متحده نشان دهیم.

بزرگنمایی خطر حمله نظامی علیه ایران اشتباه استراتژیک است/بجای نامه‌نگاری برای مذاکره با ترامپ باید انسجام داخلی را نشان دهیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با  خبرگزاری خانه‌ملت ، در خصوص وجود مناقشات داخلی هیات حاکمه آمریکا و تاثیر این موضوع در مواجه نظامی با کشورمان، گفت: آمریکایی ها در خاورمیانه جایگاه خاصی ندارد که بتوانند بر اساس آن به سراغ ایران بیایند و به گزینه نظامی فکر کنند از این رو نباید مسئله حمله نظامی را بیش از اندازه در افکار عمومی بزرگنمایی کرد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید اذعان کرد هر چقدر قدرت بازدارندگی کشورمان را به رخ آمریکا بکشیم، انسجام و اتحاد داخلیمان را بیان کنیم و همچنین تحقق صحبت‌هایمان را ثابت کنیم، موضوع طرح گزینه نظامی از سوی آمریکایی ها تضعیف می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه نگارش نامه توسط برخی افراد و فعالان سیاسی به منظور مذاکره با ترامپ اشتباه استراتژیک است؛ هیچ فردی از ابتدای انقلاب از گفتگو و مذاکره با غربی ها فرار نکرده اما وقتی طرف مقابل ادبیات تهدید و غیرمنطقی دارد نباید از موضع ضعف با آن بر سر یک میز نشست.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: بر این اساس برخی قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد، خطر جنگ و در مقابل بحث مذاکره را مطرح می کنند که این مهم در شرایط کنونی اشتباه است.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم افزود: هم اکنون اجماع جهانی پشت سر کشورمان قرار دارد و باید از این ظرفیت بر علیه آمریکا استفاده کرد زیرا اگر ایران از مواضع خود عقب نشینی کند حتما ایالات متحده جریح‌تر خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: به طور جد می توان اذعان کرد که هیچگاه به اندازه امروزه بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بر سر موضوعات سیاست خارجی توافق دیدگاه مبنی بر اینکه آمریکا قابل اعتماد برای مذاکره نیست وجود نداشته لذا باید اتحاد و انسجام داخلی را به دنیا نشان دهیم و قدرت بازدارندگی کشورمان را به رخ آمریکا بکشیم تا آنها شرایط را بهتر درک کنند و تصمیم نادرستی اتخاذ نکنند./

پایان پیام