رئیس دفتر رئیس جمهوری سخنانان اخیر آیت‌الله جنتی مبنی بر قصد ترامپ برای دیدار با روحانی بی پایه و اساس دانست.

سخنان جنتی درباره دیدار ترامپ با روحانی بی اساس است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل و سعودی ها مثلثی هستند که برای جنگ روانی با هم هماهنگ شده‌اند تا روی ذهنیت مردم ما اثر بگذارند، گفت: در چنین شرایطی که نامش را جنگ اقتصادی آمریکا و هم پیمانانش با ایران می گذاریم، نیاز داریم که در داخل کشور همدلی بین همه دستگاه‌ها و قوا و نهادها بیشتر شود، به همین دلیل هم سه‌شنبه گذشته رییس جمهوری در مجلس اساس بحث را روی همدلی و صمیمیت و انسجام داخلی گذاشت.

وی با بیان اینکه روحانی نمی‌خواست دشمنان از سوال مجلس از رئیس جمهوری سوءاستفاده کنند تا بگویند در داخل کشور اختلاف نظر و تفرقه وجود دارد، افزود: این کار برای این بود که دیگران هم چنین کنند و سعی کنیم در جهت انسجام و وحدت گام برداریم، این انتظار ماست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ادامه داد: انتظار دیگرمان این است که قبول داریم با این شرایط اقتصادی که به وجود آمده فشار روی مردم زیاد شده و الان گرانی اقلام را شاهدیم اما از مردم می‌خواهیم در حد نیاز خریداری و از تجار و کسبه نیز می‌خواهیم انصاف را در قیمت‌گذاری رعایت کنند.

واعظی با تاکید بر اینکه بنا نداریم مسائل گرانی را با بگیر و ببند حل کنیم، اظهار کرد: انتظار داریم مردم و کسبه انصاف را رعایت کنند تا از این شرایط بسیار سخت با یکدیگر عبور کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه ریزی برای حضور رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: قرار است در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، ملاقات‌هایی با روسای کشورها انجام شود. حضور در مجمع سالانه سازمان ملل ارزان‌ترین و سریع ترین راه برای دیدار و گفت‌وگو با تعداد زیادی از روسای کشورها و طرح مسائل دوجانبه و بین‌المللی است.

واعظی در واکنش به اظهارات آیت الله جنتی درباره دیدار ترامپ با روحانی در نیویورک،، گفت: رئیس محترم مجلس خبرگان گفته‌اند که برخی می‌خواهند به نیویورک بروند تا با ترامپ ملاقات کنند؛ این سخنان برای من خیلی عجیب بود، چراکه ممکن است عده‌ای در کوچه و بازار از از این حرف‌ها بزنند اما جای تعجب داشت که رئیس محترم مجلس خبرگان این اظهارات را مطرح کرد. این سخنان هیچ وقت مطرح نبوده و پایه و اساسی هم ندارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: من از تمام بزرگان کشور می‌خواهم که وقتی می‌خواهند مصاحبه و سخنرانی کنند، دقت نظر داشته باشند تا مطالشان برای مردم باور پذیر باشد.

ادامه دارد...