معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران گفت: اقتصاد ما قبل از این تحریم‌ها از مجموعه‌ای از بیماری‌های مزمن رنج می‌برده و خود این بیماری‌ها به دلیل اینکه در سال‌های مختلف تکرار شده، تبدیل به چالش و ابرچالش شده است.

جهانگیری: دشمنان تلاش دارند آینده نامعلومی پیش روی ملت ما بگذارند/ بیماری‌های مزمن اقتصاد ایران قبل از تحریم‌ها به چالش تبدیل شده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور امروز در مراسم اعطای نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر گفت: انتخاب کارآفرین برتر در بخش خصوصی و توسط بخش خصوصی به معنای ترغیب همه مؤسسان و کارآفرینان و شهروندان به این موضوع است که کارآفرینی نیاز امروز و آینده کشور است.

وی افزود: کارآفرینی با خلق فرصت‌های جدید می‌تواند کشور را از موانع پیش رو عبور دهد و اگر کشور در شرایط سخت تحریم نبود همچنان ما نیازمند بودیم زمینه‌ها و افق‌های جدید را پیش روی جوانان کشور باز کنیم. چه رسد به اینکه در مقطع فعلی دشمنان تلاش دارند آینده نامعلومی پیش روی ملت ما بگذارند.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: بنابراین ما مسوولیت داریم در این شرایط پیچیده افق‌های بزرگی پیش روی کشور باز کنیم و برای این شرایط پیچیده رویکردها و سازوکارهای متعارف شناخته شده به دلیل فرسایش خیلی کارآمد نخواهد بود.

جهانگیری بیان داشت: ما نیازمند تعقل و نوآوری برای برون رفت هستیم و با کشف و خلق فرصت‌های جدید کارآفرینی باید به سمت فناوری‌های جدید حرکت کنیم و بر اساس تغییرات اجتماعی و جمعیتی اقداماتی را انجام دهیم و میدان را برای زنان و جوانان فراهم کنیم.

وی افزود: تغییرات مهمی در دنیا اقتصادی و اجتماعی در سطح داخلی و بین‌المللی اتفاق می‌افتد و اگر نیم نگاهی به تاریخ معاصر خودمان بیندازیم، می‌بینیم که عده‌ای افول و عده‌ای ظهور می‌کنند و بسیاری از بنگاه‌ها را می‌شناسیم که الان حضور ندارند و حتی خیلی‌ها که تصور نمی‌شد به کارآفرینی برسند امروز به جایگاه بسیار بالایی در این حوزه رسیده‌اند که این اتفاقات نیازمند رمزگشایی است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت:‌ جامعه پویا جامعه‌ای است که تغییرات را می‌شناسد و تغییرات امروز تغییراتی پرشتاب و گسترده است که نیازمند تحولات اساسی است.

جهانگیری اظهار داشت: ما امیدواریم زندگی شخصی،‌ اجتماعی و بنگاه‌های مختلف بتوانند در این شرایط خود را همراه کنند. البته بحث تغییر فراتر از مسائل اقتصادی است و ما یاد دقیق باشیم و نباید بگذاریم در چرخ دنده‌های تغییر قربانی تغییر باشیم.

وی اظهار داشت: مسئولیت مشترک در برابر همه ما چه دانشگاهیان و چه نخبگان وچه دولتمردان قرار دارد که باید با شناسایی و تقویت فرصت‌های کارآفرینی نگشرانی را از کشور کاهش دهیم و اعتماد به نفس در نسل جدید را ارتقا بخشیم و ما در مقطع فعلی به شدت به این موضوع نیازمندیم.

معاون اول رئیس‌جمهورگفت:‌ فعالان اقتصادی و تولیدی کشور در دهه اخیر شرایط خیلی سختی را گذرانده‌اند و هم تحریم‌های سال 90 و 91 و ادامه آن را تا سال 94 داشته‌آند و هم تحریم‌های مجددی که از امسال برگشته نوع و فشار این تحریم‌ها روی فعالان اقتصادی و صاحبان کارخانجات ما و روی مردم مظلوم ایران است.

جهانگیری گفت:‌اقتصاد ما قبل از این تحریم‌ها با مجموعه‌ای از بیماری‌های مزمن رنج می‌برده و خود این بیماری‌ها به دلیل اینکه در سال‌ها تکرار شده تبدیل به چالش و ابرچالش شده است.