خبر اصلاح شد/  غلامحسین کرباسچی آزاد شد او به خاطر پاره ای از توضیحات احضار شده بود + توضیحات محمد قوچانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:


عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد: ضمن تایید خبر عدم بازداشت غلامحسین کرباسچی گفت: قاعدتا ایشان الان آزاد هستند.

محمد قوچانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با نامه نیوز،‌ضمن تایید خبر بازداشت نبودن غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب متبوعش، گفت: کرباسچی در تماسی اعلام کرده است که بازداشت نبوده و جهت بازجویی و ارائه پاره‌ای از توضیحات و پرسش و پاسخ احضار شده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: البته وقتی من خبر بازداشت آقای کرباسچی را مطرح کردم این شائبه وجود داشت که وقتی با خانواده اش تماس گرفتم، خبر اصلاح شد.

ساعاتی پیش محمد قوچانی در گفتگویی اعلام کرد بود: کرباسچی با خانواده‌اش تماس گرفته و اعلام کرده که صبح امروز دستگیر شده و برای اجرای احکام به زندان اوین منتقل شده است. دلیل بازداشت وی پرونده اظهارات سال قبل وی در اصفهان پیرامون شهدای مدافع حرم است.

محمد قوچانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی صبح امروز ضمن تایید خبر بازداشت غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب متبوعش،‌اظهار داشت: دقایقی پیش کرباسچی با خانواده‌اش تماس گرفته و اعلام کرده که صبح امروز دستگیر شده و برای اجرای احکام به زندان اوین منتقل شده است.

قوچانی دلیل بازداشت وی را پرونده اظهارت سال قبل وی در اصفهان پیرامون شهدای مدافع حرم اعلام کرد.
خبر بازداشت وی ساعتی پیش منتشر شد و با واکنش های ضد و نقیضی همراه شد. ابتدا برخی خبرگزاری ها از اجرای حکم یک سال حبس تعزیری غلامحسین کرباسچی خبر دادند و به صورت همزمان خبر رسید که اعضای حزب کارگزاران از کرباسچی خبر ندارند.
 
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران گفته بود که کرباسچی حدود یک ساعت قبل از منزل خارج شده‌اند تا به دفتر حزب بیایند، اما هنوز نیامده‌اند. ما هم منتظر ایشان هستیم.آقای کرباسچی تلفن همراهشان را پاسخ نمی‌دهند.
 
سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل کرباسچی نیز از بازداشت موکلش اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفته بود: من هم با شنیدن خبر بازداشت ایشان، هرچه با آقای کرباسچی تماس می‌گیرم، ایشان جواب نمی‌دهند.
 
وی با بیان اینکه بعید است دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بازداشت شده باشد، اظهار داشت: هرچند حکم آقای کرباسچی قطعی شده بود، ولی ما درخواست اعاده دادرسی داده بودیم.
 
وکیل کرباسچی ادامه داد: هیچ احضاریه‌ای مبنی بر معرفی آقای کرباسچی به زندان به ایشان ابلاغ نشده بود و دلیلی هم ندارد که ایشان تا قبل از ابلاغ احضاریه، بازداشت شوند.
 
با این وجود محمد قوجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خبر دستگیری دبیرکل این حزب را تایید کرد و گفت که او بعد از انتقال به زندان اوین با خانواده خود تماس گرفته است.