ایرنا : سفیراتریش در ایران با بیان اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران مورد پذیرش اتریش نیست گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران تاثیری در روابط اتریش و ایران ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اشتفان شولتر که چهارشنبه برای افتتاح نمایشگاه آثار معماری اتووواگنر هنرمند اتریشی به آبادان سفر کرده است در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت:تحریم های یک جانبه ایالات متحده آمریکا علیه ایران مورد پذیرش اتریش نیست ولی متاسفانه این تحریم ها واقعیت است و باید از این فرصت استفاده کنیم تا تعامل فرهنگی بین 2 کشور گسترش یابد.

سفیر اتریش در ایران گفت: یقین داریم راه های نقل و انتقال مالی بین ایران و اتریش باز خواهد شد تا از این فرصت برای توسعه همکاری استفاده شود.

وی همچنین با بیان اینکه اتریش دارای موقعیت خوبی در ایران است و به عنوان تنها کشور اروپایی در ایران انجمن فرهنگی دارد گفت:ایران و اتریش سوابق همکاری عمیقی دارند که 500 سال شراکت از زمان اسماعیل اول، 700 سال همکاری متقابل، 160 سال روابط دیپلماتیک و گفت ‌وگوی 25 ساله بین ادیان ایران و اتریش را شامل می ‌شود.

وی افزود: رئیس جمهوری ایران هفت ماه پیش به عنوان نخستین سفر خود به اتریش آمدند که در این سفر بر گسترش روابط بین اتریش و ایران همچنین سایر استان های این کشور تاکید شد.

سفیر اتریش در ایران گفت: ایران از ظرفیت بسیار فراوانی در اقتصاد برخودار است که اتریش به این دلیل روابط 700 ساله خود با این کشور را ادامه داده است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی یک گام به سوی پیشرفت در روابط بشمار می رود.

شولتر با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار معماری اتوواگنر هنرمند و معمار اتریشی در آبادان اظهار داشت: این نخستین نمایشگاهی است که از اتریش در ایران برپا می شود و بزودی نمایشگاه فیلم و موسیقی اتریش نیز در آبادان برگزار خواهد شد.

وی همچنین به دیدار امروز خود با استاندار خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل های گردشگری منطقه آزاد اروند امیدواریم همکاری نزدیک بین اتریش با این منطقه آزاد آغاز شود.

با حضور سفیر اتریش در ایران نمایشگاه آثار معماری اتوواگنر هنرمند اتریشی در موزه هنرهای معاصر آبادان گشایش یافت.