مثلث آنلاین: حکم رهبر انقلاب از سوی رییس دفتر ایشان به رییس جدید قوه قضائیه تقدیم شد.

مراسم مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه/ رئیسی هیچکس در هیچ جایگاهی حق دور زدن قانون را ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه؛
 
به گزارش نامه نیوز، در ابتدای مراسم تودیع و معارفه رییس جدید قوه قضائیه متن حکم رهبر انقلاب از سوی حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی قرائت شد. پس از قرائت حجت الاسلام رئیسی حکم ریاست قوه قضاییه را از رئیس دفتر مقام معظم رهبری دریافت کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی در مراسم معارفه‌اش به عنوان رییس قوه قضاییه ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) و تشکر از همه حاضرین گفت: باید ابتدا شاکر نعمت‌های خدا باشم در توفیقاتی که عنایت کرد و زمینه‌ای که فراهم کرد تا بتوانم خدمتگزار باشم بویژه خدمتگزاری‌ام در آستان قدس رضوی و امیدوارم اعتماد مقام معظم رهبری در مسئولیت قوه موجب شرمندگی بنده به خدمت ایشان و مردم نشود و صمیمانه از حسن اعتماد ایشان تقدیر می‌کنم.
 
با اشاره به ضرورت اجرای عدالت گفت: اجرای عدالت باید به گونه‌ای باشد که هیچکس در هیچ جایگاهی حق دور زدن قانون را نداشته باشد.
 
خدمت رسانی عظیمی در دستگاه قضایی شده است
 
آیت الله آملی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رییس قوه قضاییه ضمن تبریک به حجت الاسلام رییسی که با ابلاغ مقام رهبری به اصل خودش برگشت، گفت: از خدا می‌خواهم که با عنایت  زحماتشان ان‌شاءالله ایشان را موفق بدارد و بتواند ابن بار سنگین را حمل کند که ریاست دستگاه قضایی افضل بر مسئولیت‌های قاضی، بار سنگینی است و بتواند با  درایت و صبر این بار را به دوش بکشد.
 
وی با بیان اینکه خدمت رسانی عظیمی در دستگاه قضایی صورت گرفته است، گفت: رسیدگی به ۱۷ میلیون پرونده کار فوق العاده عظیمی است.
 
آملی لاریجانی با بیان اینکه آمار پرونده‌ها به معنای درگیر بودن همه خانواده‌ها نیست، گفت: به من گزارش دادند که یک خانمی ۴۰۰ پرونده در دستگاه قضایی ایجاد کرده بود.
 
دشمن بیرونی و برخی جاهلان درونی به سیاه‌نمایی علیه دستگاه قضایی دامن زده‌اند. برخی مدعی شدند مردم قطع امید کرده‌اند از دستگاه قضایی. عجیب است که شاهد آن را کثرت پرونده‌ها می‌دانند! این استدلال، مغالطه است.
 
یکی از افتخارات بزرگ دستگاه قضایی در این دوره، نوسازی قوه قضاییه بود. در زمان ورود بنده 7000 قاضی داشتیم. امروز با اینکه 2600 قاضی از دستگاه قضایی خارج شده‌اند، قریب 12000 قاضی داریم. این در حالی است که جذب قاضی روند بسیار دشواری دارد.
 
به ضرس قاطع می‌گویم با تمام تنگناهای بودجه‌ای که باید گلایه آن را به آقای جهانگیری داشته باشیم، در عرصه به کارگیری فناوری‌های نوین بسیار پیشرو هستیم. 
 
در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مسئولان قضایی سراسر کشور برای حل مشکل کارخانه‌ها با دستگاه‌های اجرایی همکاری می‌کنند تا چرخ تولید بچرخد و اشتغال دچار اختلال نشود.
 
تبیین نظری «حقوق عامه» از مهم‌ترین کارهایی بود که در این دوره انجام دادیم و دستورالعملی در این زمینه آماده شد.
 
نظارت‌ها بر دستگاه قضایی بسیار اثرگذار بوده است.
 
سازمان بازرسی کل کشور برای نظارت بهتر بر دستگاه‌های اجرایی نیازمند نیرو است.
 
تعداد بازرسی‌های نوبه‌ای پنهان خود در دستگاه قضایی را توسعه دادیم.
 
برخی از فساد سیستماتیک در دستگاه قضایی سخن می‌گفتند که القای نادرستی بود. مهم این بود که عزم ما همواره مقابله با فساد بوده است.
 
برخی قضات ما با 40 سال سابقه، هنوز خانه ملکی ندارند و اینها موجب مباهات قوه قضاییه هستند.
 
یکی از مناشیء وقوع جرایم، فضای مجازی است. هیچوقت مخالف استفاده با این فضا نبوده‌ایم. بنده بیش از روسای سایر قوا از این فضا استفاده می‌کنم. اما معتقدیم این فضا باید مدیریت شود.
 
تقریبا همه اطلاعات دنیا به دست آمریکا می‌رسد. کشوری که قدرت مالی و نظامی دارد، قدرت اطلاعاتی برای خود ساخته است. عقل اقتضا می‌کند، کشوری که بنیانش انقلاب اسلامی است، نباید تمام اطلاعات خود را در اختیار آمریکا قرار دهد.
 
نباید فضا را برای هجمه دشمن باز بگذاریم. دشمن در پستوی خانه‌های ما نفوذ کرده است. اینکه ساعت‌های متمادی یک جوان ما به جای کار و فعالیت در فضای مجازی است، یعنی نیازمند مدیریت این فضا هستیم.
 
نقد دستگاه قضایی منصفانه باشد.
 
باید آقای رئیسی کمر همت را ببندد و آماده این تیرها باشد. دشمن بیرونی و جاهل درونی، شایعه می‌سازند. گفتند دختر رئیس قوه قضاییه جاسوس است. دختر من جایی می‌رفت می‌گفتند «از زندان آزاد شدی؟» مسئولی که قسم خورده بود قانون اساسی را اجرا کند گفت «دختر من جاسوس نیست، 63 حساب هم ندارم».
 
گفتم کسی را که تهمت و افترا بزند حلال نخواهم کرد. «کل شیء فعلوه فی‌الزبر و کل صغیر و کبیر مستتر». چرا ما وظیفه خود را در جلسه‌ای که اینگونه افترا می‌زنند، انجام نمی‌دهیم؟ مدیران، این باب را ببندند.
 
روزها و شب‌هایی را در بیقراری سیر کردم برای دفاع از استقلال قوه قضاییه و قاضی. افتخار می‌کنم که در طول این دوره به هیچ قاضی الزامی نکردم. چقدر تهمت زدند به بنده که «بیدادگاه و دادگاه فرمایشی رئیس قوه قضاییه». 
 
 
 
اژه‌ای : در کنار شما خواهم بود
 
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در مراسم تودیع ومعارفه رییس قوه قضاییه خطاب به رییس جدید قوه قضاییه  گفت: انچه در توان دارم بکار میبرم و اعلام میکنم که حتما بهتر است افراد جوان و تازه کار جایگزین بنده شود و من حتما در کنار انها و شما خواهم بود.
منبع: ایلنا