مثلث آنلاین: مرجع تقلید شیعیان گفت: خوشا به احوال افرادی که در حوادث سیل اخیر در کشور به مناطق سیل‌زده رفته و قدمی برای خسارت دیدگان برداشتند، بد به حال کسانی که امکان کمک‌رسانی وامداد دارند اما قدمی برنمی‌دارند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: خوشا به حال افرادی که برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده می روند‌
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی عصر امروز در دیدار جمعی از اعضای بسیج هنرمندان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: همه مردم روزی را در پیش دارند که در آن به خاطر سختی و دشواری، کودکان چندساله از شدت خوف و ترس قیامت پیر شده و موهای سر آن‌ها سفید می‌شود.

وی افزود: شنیدن صرف آیات قرآن کریم نمی‌تواند سبب تحول انسان شود، برای اینکه آیات قرآن کریم در دل آدم بنشیند باید گوش دل آن را شنیده و منجر به عمل شود. در بسیاری از آیات قرآن کریم انسان‌های صالح از عذاب و تهدیدات الهی استثنا شده‌اند اما در رابطه با مرگ خداوند متعال هیچ فردی را استثنا نکرده و تمام افراد روزی طعم مرگ را خواهند چشید.

مرجع تقلید شیعیان با بیان آیه دیگری از قرآن کریم عنوان کرد: در امتحانات الهی، امتحان به بدی‌ها مهم‌تر از امتحان به امور خیر است. مال و ثروت فراوان، مقام بالا و اموری ازاین‌دست از امتحانات خیر الهی و فقر و بیماری و گرفتاری‌های دیگر از امتحانات سخت الهی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: موضع‌گیری مردم در برابر گرفتاری دیگران از مصادیق امتحانات الهی است. خوشا به احوال افرادی که در حوادث سیل اخیر در کشور به مناطق سیل‌زده رفته و قدمی برای خسارت دیدگان برداشتند، بد به حال کسانی که امکان کمک‌رسانی وامداد دارند اما قدمی برنمی‌دارند.

آیت‌الله نوری همدانی: همه ‌در حد توان ‌باید به ‌‌سیل‌زدگان کمک کنیم/مسئولان ‌با مدیریت صحیح ‌جبران خسارت کنند
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مردم از رد مظالم یا زکات برای سیل اخیر کمک کنند
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بدون همکاری ‌مردم محال است؛ تشکیل ستاد ‌کمک‌رسانی ‌در ‌شهرها

آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: بی‌تفاوتی در قبال خسارت دیدگان سیل در استان‌های مختلف کشور معنا نداشته و هر فردی هر کمکی که می‌تواند باید برای کاستن از دردهای خسارت دیدگان، انجام بدهد.