سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل که به گفته برخی رسانه های به دلیل بی آبرو کردن ترامپ در نشست شورای امنیت مجبور به استعفا شد، از اقدام واشنگتن برای لغو معافیت خریداران نفت ایران تشکر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در پیامی توئیتری نوشت: از دونالد ترامپ و دولت او برای قطع هرگونه معافیت به کشورهایی که از ایران نفت می خرند، تشکر ویژه دارم.
وی مدعی شد که روزهایی که به رفتارهای بد پاداش می دادند، به سر آمده است. زمان آن است که تهدید ایران را آنگونه که هست بپذیریم.
هیلی در حالی همچنان از اقدام های ایران ستیزانه دولت ترامپ حمایت می کند که سال گذشته مجبور به کناره گیری از مقام سفیری کشورش در سازمان ملل شد.
او که یکی از مهم ترین اولویت های خود را اقدام علیه ایران در سازمان ملل قرار داده بود، در نشستی که در شورای امنیت ترتیب داده بود ترامپ را بی اعتبار کرد.
هیلی با سوء استفاده از ریاست دوره ای آمریکا بر شورای امنیت، نشستی با موضوع ایران تشکیل داد و اعلام کرد که شخص دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ریاست آن را به عهده خواهد داشت.
اگرچه واشنگتن با مخالفت های بین المللی مجبور به تغییر عنوان این نشست شد، اما موضع گیری های ترامپ علیه ایران و برجام در این نشست باعث شد همه حاضران از این توافق حمایت کرده و آمریکا را منزوی کنند.
چندی پس از این نشست بود که هیلی گفت به دلیل مسائل شخصی و خانوادگی استعفا می کند، اما برخی رسانه ها علت کناره گیری او را عملکرد ضعیف در سازمان ملل دانستند.
عصر امروز مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با وجود نگرانی جامعه جهانی ازاختلال در بازار نفت، اقدامات جدید علیه مردم ایران ولغو معافیت ها علیه کشورهای خریدار نفت ایران را اعلام کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته ضمن اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم های رفع شده توسط این توافق را علیه مردم ایران بازگرداند.
دولت ترامپ با وجود اعلام سیاست به صفر رساندن صادرات نفتی ایران مجبور شد به 8 کشور مشتری نفت ایران معافیت از تحریم ها اعطا کند.
شبد**9416**1010