عضو سابق مجلس خبرگان گفت: امارات و عربستان کشورهایی هستند که هنوز خسارت‌ها در جنگ ایران و عراق و دخالت در سوریه و یمن به مسلمانان زدند را تسویه نکردند اگر شریک جرم آمریکا شوند، همچنان بر بار بدهی‌شان افزوده خواهد شد.

هشدار مهم وزیر اطلاعات رفسنجانی به عربستان و امارات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام علی فلاحیان عضو سابق مجلس خبرگان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب فارس، درباره تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا گفت: پمپئو اعتراف می‌کند آمریکا 10 میلیارد دلار بر اثر تحریم‌های نفتی به ایران خسارت زده است که قابل پیگیری حقوقی است . بنابراین فوری می‌گوید عربستان و امارات خلاء ایران را در بازار نفت پر خواهند کرد. یعنی از این به بعد امارات و عربستان شریک در جرم آمریکا می‌شوند.

وی گفت: امارات و عربستان کشورهایی هستند که هنوز خسارت‌ها در جنگ ایران و عراق و دخالت در سوریه و یمن به مسلمانان زدند را تسویه نکردند اگر چنان کاری کنند همچنان بر بار بدهی‌شان افزوده خواهد شد.

وزیر اطلاعات دولت سازندگی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خسارت‌هایی که به ایران زده می‌شود فراموش نخواهد شد و ملت ایران پاسخ این جنایات را خواهد داد، تصریح کرد: هزار میلیارد دلار خسارت در جنگ ایران و عراق برآورد شد که حداقل 200 میلیارد دلار آن به عهده عربستان است چرا که صدام با پول‌های عربستان تسلیحات نظامی تهیه و مراکز حیاتی ایران را هدف قرار داد و تخریب کرد و خسارات زیادی به بار آورد.

وی گفت: اگر شما به دنبال امنیت هستید سعی در جبران این خسارت نمایید نه اینکه با آمریکای جنایتکار همکاری کنید و آینده امنیت منطقه را به مخاطره بیندازید.

وزیر اطلاعات دولت سازندگی با بیان اینکه آمریکا باید بداند این 10 میلیارد دلار خسارتی که خود برآورد کرده است را باید جبران کند، خاطرنشان کرد: ملت ایران مقابل به مثل خواهد کرد.

فلاحیان تاکید کرد:اگر شما از نفوذ خودتان بر شرکت‌های اقتصادی استفاده می‌کنید که با ایران معامله نکنند ما نیز از نفوذ خود بر ملت‌های مسلمان و آزادیخواه استفاده خواهیم کرد که از شما کالا نخرند و یا اینکه گران بفروشند و یا اینکه سایر اقداماتی که انشاالله دست‌اندرکاران راهکار آن را پیدا خواهند کرد و در دستور کار قرار می‌دهند.