مثلث آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم با بلیت بخت آزمایی خانه دار نمی‌شوند ،همچنان توصیه ما به مردم برای خرید مسکن و خانه دار شدن پس انداز است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد اسلامی در حاشیه افتتاح تعدادی از واحدهای مسکن مهر پردیس با بیان اینکه یک اهتمام ویژه برای تکمیل مسکن مهر آغاز شده است گفت: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح بیش از 5 هزار واحد مسکن مهر در پردیس هستیم و در کنار تکمیل واحدها تاکید داریم که باید محیط زندگی برای مردم متبوع باشد.

وی ادامه داد: از این رو احداث سرانه های آموزشی درمانی ، فرهنگی ، مذهبی را پیش بینی کرده‌ایم که برای به سرانجام رساندن آن نیاز به سرمایه گذاری قابل ملاحظه‌ای داریم.

وی افزود: این سرمایه گذاری ها با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی برای تولید و عرضه مسکن شهری آغاز شده است ادامه داد: سهم شهر جدید پردیس از این واحدها 16 هزار واحد مسکونی است که امروز بیش از 7 هزار و 600 واحد آن کلنگ زنی می شود و ساخت مابقی هم به محض محوطه سازی ها شروع خواهد شد.

اسلامی درباره افزایش قیمت مسکن دربازار اظهار داشت: تحولاتی که در بازار مسکن رخ می دهد متاثر از بخش مسکن نیست و تحت تاثیر اقتصاد کلان کشور قرار دارد اما ما به موجب قانون باید در بازار مسکن تعادل ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا نیاز به یک اعتماد‌سازی داریم گفت: برای افزایش عرضه زمین های آماده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می دهیم تا جریان تولید مسکن آغاز شود و همچنین سال گذشته سقف انتقال وام ساخت از سازنده به خریدار تا 100 میلیون تومان افزایش یافت تا متقاضیان خانه اولی در شرایط سهل تری نسبت به خرید مسکن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های کاهش قیمت مسکن در بازار کاهش قیمت تمام شده تولید است بنابراین اقداماتی هم در راستای کاهش هزینه های ساخت صورت گرفته است.

اسلامی تاکید کرد: قطعا ساختن خانه در بیابان بدون امکانات برای مردم جذاب نیست و مردم هم از آن استقبال نمی‌کنند و به همین دلیل است که به دنبال ساخت واحدهای مسکونی در یک محیط متبوع با امکانات و زیرساخت‌های شهری هستیم .

وی تاکید کرد: قطعا مردم با بلیت بخت آزمایی نمی‌توانند خانه دار شوند و توصیه ما به مردم برای خرید خانه پس انداز است .