کریس والاس، خبرنگار معروف امریکایی میزبان گفت‌وگوی خبرساز ظریف در شبکه فاکس نیوز بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کریس والاس، خبرنگار معروف امریکایی میزبان گفت‌وگوی خبرساز ظریف در شبکه فاکس نیوز بود. نام کریس والاس و شبکه فاکس نیوز بیش از هر چیز به گروه مخالفان سرسخت دستیابی به توافق هسته‌ای گره خورده است. او پسر مایک والاس خبرنگار و مجری معروف امریکایی است که نامش به واسطه مصاحبه مهمی که با امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انجام داد، بر سر زبان‌ها افتاد.

والاس سال 1975 در 28 سالگی کار حرفه‎ای خبرنگاری خود را با شبکه رسانه‎ای ان‎بی‎سی آغاز کرد و پس از 14 سال کار در این رسانه، به اداره واشنگتن همین شبکه رفت تا به عنوان مفسر سیاسی در برنامه‎های شبکه خبری «ان‎بی‎سی نیوز» کار کند. او در خلال این سال‎ها همچنین از مفسران اصلی کاخ سفید محسوب می‎شد. مارس 1987 هنگامی که رونالد ریگان در جریان یک کنفرانس خبری مجبور شد پرده از اسرار «ایران کنترا» و فروش سلاح به ایران در ازای آزاد کردن گروگان‎های امریکایی بردارد، والاس یکی از خبرنگارانی بود که در این کنفرانس، رئیس‎جمهوری امریکا را درباره نقش اسرائیل در این معامله سؤال‎پیچ کرد.

والاس سال 1989 «ان‎بی‎سی» را ترک کرد تا به شبکه خبری «ای‎بی‎سی نیوز» برود. او کار خود را در این شبکه با پست خبرنگار ارشد در برنامه‎های سیاسی پنجشنبه «ای‎بی‎سی نیوز» و گاه مجری‎گری برنامه «روی خط شبانگاهی» آغاز کرد. او در طول جنگ اول خلیج فارس در سال 1991 گزارش حملات موشکی صدام به اسرائیل را منتشر کرد و در حالی که سران اسرائیل تمایلی به مشخص شدن محل اصابت این موشک‎ها نداشتند و می‎خواستند به این طریق مانع حملات دقیق بعدی صدام شوند، او شروع به توصیف محل اصابت موشک‎ها از تل‎آویو کرد. البته تد کاپل، مجری برنامه بلافاصله صحبت‎های او را قطع کرد و مانع کار او شد.والاس 14 سال یعنی تا سال 2003 در «ای‎بی‎سی نیوز» ماند و پس از آن به شبکه خبری «فاکس نیوز» پیوست.  والاس از سال 2003 کار خود را در فاکس نیوز آغاز کرد و تاکنون 3 بار موفق به دریافت جایزه «امی» شده است؛ جایزه‌ای که به نوعی اسکار برنامه‌های تلویزیونی به شمار می‌آید و والاس به واسطه برنامه‌های جنجالی‌اش که بعضاً گفت‌وگو با چهره‌های معروف سیاسی را شامل می‌شده است، برای دریافت این جایزه معتبر واجد شرایط شناخته شده است. او می‎گوید این شبکه خبری بود که چشمان او را به روی «سوگیری رسانه‎ای» باز کرد.

از جمله اقدامات جنجالی او حین مصاحبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بود که در آن لیستی از افسران اطلاعاتی روسیه را که وزارت دادگستری واشنگتن علیه آنها اعلام جرم کرد، برای رئیس‌جمهوری روسیه آورد اما پوتین به آن دست نزد. علاوه بر این اجرای جنجالی سومین و آخرین مناظره میان هیلاری کلینتون و ترامپ در خلال مبارزات انتخابات ریاست جمهوری براحتی از خاطره‌ها محو نخواهد شد. او هرچند تمایلی به این کار نداشت، موفق ظاهر شد و بعد از این مناظره «جنیفر روبین» در واشنگتن پست نوشت: «هیچ کس نبود که مناظره پایانی را ببیند و قبول نکند که کریس والاس یکی از بهترین مجریان چنین مناظره‎هایی است.»

والاس  همچنین در سال‌های ابتدای کار خود مجری مناظره انتخاباتی ریچارد نیکسون و جان اف کندی بوده است. گرچه کریس والاس اینک برای فاکس نیوز با عقبه سیاسی وابسته به جمهوریخواهان کار می‌کند اما او پیش‌تر درباره حزب متبوعش به نشریه‌ هالیوود ریپورتر گفته است: «در واشنگتن دی سی، جایی که من زندگی می‌کنم، تنها انتخاباتی که آرای آن شمرده می‌شود، انتخابات درون حزبی دموکرات است. اما من در انتخابات ریاست جمهوری هم به جمهوریخواهان و هم دموکرات‌ها رأی داده‌ام.»

منبع : روزنامه ایران