وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در شورای روابط خارجی به تشریح اولویت‌های سیاست خارجی کشورش در جهان از جمله در تعامل با ایران پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مایک پمپئو در این سخنان به مسئله کره شمالی، دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، اوضاع در ونزوئلا، عربستان و پرونده قتل خاشقجی و مسائل مربوط به ایران پرداخت.
وزیر خارجه آمریکا درباره کره شمالی و احتمال پرداخت پول به این کشور برای آزادی دانشجوی آمریکایی گفت: ما پولی ندادیم. ما بر عکس دولت قبل، اعتقاد نداریم برای آزادی گروگان‌های مان پول بدهیم. ما مثل دوران گروگانگیری دیپلمات‌های مان در تهران، با خانواده قربانیان در تماس هستیم.
پمپئو درباره ونزوئلا و "حامیان مادورو از جمله ایران" گفت: به حامیان مادورو، کوبایی‌ها، روس‌ها و حتی ایرانی‌ها توصیه می‌کنیم کار بهتری در ونزوئلا کنند. از حامیان مادورو می‌خواهیم خوان گوایدو را به رسمیت بشناسند.

او درباره تحریم‌های کشورمان هم مدعی شد: فشار ما بر ایران تأثیری بر بازار نفت نداشته و قیمت نفت امروز کمتر از قبل از خروج ما از برجام است. ما به کشورها هشدار دادیم اگر از ایران نفت بخرند، با تحریم و جریمه مواجه می‌شوند. این فشار بر جمهوری اسلامی تأثیر گذار بوده است.