رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کاهش تنش بین ایران و عربستان در شرایط کنونی امکان ندارد، گفت: عربستان اولین حامی تحریم‌ها علیه ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ، در خصوص مذاکره ایران و عربستان، گفت: در ایران منعی برای مذاکره با سعودی‌ها وجود ندارد، سالانه هم حدود 90 هزار ایرانی به حج می‌روند لذا بخشی از دنیای اسلام به عربستان و ایران وابسته است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عربستانی‌ها در مرز با یمن و بحرین مشکلات جدی دارند و در این زمینه‌ها ایران را مقصر می‌دانند اما واقعیت این است که سعودی‌ها در این خصوص اغراق می‌کنند.

عربستان اولین حامی تحریم‌ها علیه ایران

وی افزود: عربستان سعودی همچنین از اولین کشورهایی است که آشکارا از تحریم علیه ایران حمایت می‌کند، این شرایط سبب شده تا رابطه جمهوری اسلامی ایران و سعودی‌ها پیچیده شود لذا کاهش تنش در شرایط کنونی وجود ندارد.

کانال ارتباطی ایران و عربستان از بین رفته است

فلاحت‌پیشه یادآور شد: سیاستمداران دو طرف هم که ارتباط خوبی دارند و پیش از این همکاری‌هایی را بین دو کشور محقق می‌ساختند، امروز در ایران بازنشسته شدند و در عربستان در حاشیه قدرت قرار گرفتند، بنابراین کانال مشخصی برای برقراری رابطه بین ایران و عربستان وجود ندارد.

مسلمانان بزرگترین آسیب را از تداوم اختلافات می‌بینند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تداوم اختلاف به ضرر قوه اسلام تمام شده است، اگر تنش بین ایران و عربستان هم عملی شود آسیب جدی به اسلام و جامعه مسلمانان وارد خواهد شد.