مثلث آنلاین: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: تولید داخلی داروهای تحریمی در کشور به عنوان یکی از پایه های اصلی فعالیت درمانی در دستور کار قرار دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در مراسم رونمایی از چهار داروی ضد سرطان و ضد دیابت در شهرک صنعتی اشتهارد البرز افزود: در شرایط کنونی که بحث تحریم را داریم یکی از اقدامات ما برای تهیه اقلام تحریمی است که به جز بخش دارو، بحث تامین حوزه های دیگر را نیز داریم.
وی گفت: یکی از بحث های جدی ما امروز تولید دارو و تامین مواد اولیه آن است که داروهای بیوتک از جمله نیازها می باشد.
ستاری با اشاره به تولید داروهای جدید ضد سرطان و دیابت در شهرک صنعتی اشتهارد البرز بیان داشت : این مهم حاصل کاری است که هشت ماه پیش قرارداد آن منعقد و امروز محصول به بازار ارسال می شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت های دارویی در کشور بسیار بالا است، اظهار داشت: با تکیه بر توان داخلی به دنبال این هستیم که هر چه بیشتر از این توان استفاده کنیم ، چرا که ظرفیت دارویی در کشور دارای این توانمندی است که پس از طرح مشکلات و نیازها، تولید کنندگان داخلی در مدت 6 ماه تا یک سال می توانند آن را برطرف کنند.
ستاری با اشاره به تولید داروهای جدید ضد سرطان و دیابت در شهرک صنعتی اشتهارد گفت: شاید بسیاری از این پروژه ها می بایست زودتر به بهره برداری می رسید اما به دلیل تحریم امکان آن محقق نشد و امسال یکی از پایه های ما اقلام تحریمی به ویژه اقلام دارویی است
وی ادامه داد: امیدواریم با تکیه بر توانمندی های موجود در شرکت های دارویی کشور به نتایج خوبی در تولیدات این حوزه برسیم.
وی با اشاره به ظرفیت های استان البرز در بخش دارویی گفت: این استان یکی از قطب های اصلی در بخش دارویی در کشور است و حجم زیادی از شرکت ها و نیروی انسانی در البرز مستقر هستند.
ستاری گفت: در برنامه ما این است که از این ظرفیت به عنوان یکی از قطب های اصلی داروسازی کشور استفاده کنیم.