سایت‌های خبری غربی با اشاره به اعزام ناو هواپیمابر جدید آمریکا به منطقه تاکید کردند که ایران قادر است منافع آمریکا را در منطقه تهدید کند، یک منبع در کنگره آمریکا هم گفته است تنش‌آفرینی آمریکا علیه ایران نتیجه عکس دارد.

تنش‌آفرینی آمریکا علیه ایران نتیجه عکس دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری آمریکایی دیلی بیست، پس از این که روزنامه وال استریت ژورنال دیروز اعلام کرد که ایران قصد دارد نیرورهای آمریکایی در عراق و سوریه و یمن را مورد هدف قراردهد، سایت دیلی بیست گزارش داد که آمریکا اطلاعات مربوط به برنامه‌های ایران برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در عراق را بزرگ‌نمایی کرده است.

این سایت اعلام کرد که جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده صحبت هایی درباره این اطلاعات جاسوسی انجام داده بود و یک منبع اطلاعاتی آگاه آمریکایی نقل کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به این موضوع واکنش نشان داده و در ادامه تاکید کرد که ایران می‌تواند نیروهای آمریکایی را مورد هدف قرار دهد.
 

براساس گزارش این سایت خبری، در محافل اطلاعاتی و نظامی آمریکا توافقی مبنی بر اینکه تفسیر دولت ترامپ از این اطلاعات دقیق است یا نه، وجود ندارد. این سایت در ادامه تاکید کرد که آمریکا از این اطلاعات برای توجیه اعزام ناوهواپیمابر و تجهیزات نظامی دیگر به منطقه خلیج فارس سوءاستفاده می‌کند.

منابع مذکور به این سایت اعلام کردند که تصمیم ترامپ برای تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران منجر به ایجاد تنش شده است. دراین راستا یک منبع در کنگره اشاره کرد که تنش‌آفرینی آمریکا علیه ایران نتیجه عکس دارد.

سایت وان دیفنس نیز اعلام کرد که ایران راه‌هایی برای هدف قرار دادن آمریکا دارد. این گزارش در ادامه تاکید کرد که حضور نیروهای ایرانی و دیگر هم پیمانان آن در نزدیکی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تحت حمایت آمریکا در عراق و سوریه تهدید بزرگی برای کاخ سفید در منطقه به شمار می‌رود.

این سایت هم چنین اشاره کرد که ایران تهدیدی برای آمریکا و هم پیمانانش در منطقه است و در ادامه به نقل از علی فایز یکی از اعضای گروه بحران‌های بین‌المللی اعلام کرد که ایالات متحده در منطقه آسیب‌پذیر است و ایران تجربه هدف گیری نیروهای آمریکایی در منطقه را دارد.

این سایت اضافه کرد که ایران می‌تواند تنش‌ها را در سوریه و عراق و افغانستان و هر کشوری که نیروهای آمریکایی در آن حضوردارند، گسترش دهد. همچنین به گزارش این سایت بستن تنگه هرمز توسط ایران آسیب زیادی به اقتصاد جهانی وارد می‌کند.