مثلث آنلاین: یک کارشناس مسائل دفاعی و امنیتی با رد اظهارات برخی مبنی بر وقوع جنگ بین ایران و آمریکا، گفت: آمریکا از نظر نظامی قوی تر از ایران نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
منصور علی زراعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: دشمنی به نام آمریکا داریم که قبل انقلاب همزمان انقلاب با ما می‌جنگید. یک زمانی در حوزه نظامی، فرهنگی، سیاسی و اکنون در زمینه اقتصادی در حال جنگ هستیم. دشمن با تمام قدرت و توان خود وارد شد و هدفش نابودی و سقوط نظام بوده و است اما هیچگاه به این هدف شوم خود نخواهد رسید.

وی افزود: قدرت تحریم و یا میزان تحریمی که دشمن روی کشور ما برنام‌ ریزی کرده در بخش‌های نظامی از تمام بخشها بیشتر بود زیرا هیچ وقت دشمن نمی‌خواست ما دارای توانایی نظامی شویم و قدرت نظامی برتر منطقه باشیم یک زمانی توان تامین سیم خاردار جبهه‌ها را نداشتیم امروز در جهان در برخی موضوعات رتبه خوبی در جهان داریم.

مدیرکل پیشین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: آمریکا هرگز از لحاظ نظامی از ما قوی تر نیست و جرات جنگ را با ما ندارد اما از جهات اقتصادی چون ما برخی جاها خوب عمل نکردیم قدرت اقتصادی آنان از ما بالاتر است به همین جهت دشمن روی این نقطه دست گذاشت که ما میتوانستیم بخش اقتصادی را مانند بخش‌های دیگر قوی و تقویت کنیم.

وی ادامه داد: افرادی که بحث استانی شدن انتخابات را مطرح می‌کنند در حقیقت این افراد از پیگیری و مواجه شدن با مردم خسته شدند.امروز مردم در زمینه معیشتی مشکل دارند و تنها مرجعی که می تواند پیگیر حقوق و مطالبات آنان باشد مجلس است.

 

زارعی ادامه داد: در بحث مشکل اقتصادی و معیشتی خانواده همه مسائل کشور در حوزه اقتصادی در زمینه تحریم نیست البته نمی‌توانیم بگوییم تحریم بی اثر بوده است اما اگر ما از ظرفیت خودمان در داخل کشور استفاده مطلوب و بهینه کنیم این آسیب کمتر خواهد شد.

این یادگار دفاع مقدس گفت: مهم‌ترین موضوعی که درحوزه اقتصادی توجه نکردیم آن است که نتوانستیم ویژگی‌های نیروهایی که در حوزه نظامی استفاده کردیم را در حوزه‌ها در بخش اقتصادی هم بپردازیم. در دفاع مقدس مردم پای کار بودند اما مردم اکنون در زمینه اقتصادی نقشی ندارند و از ظرفیت مردمی استفاده نشد. در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری فرمودند "در دست نخوردن منابع خودمان در جهان رتبه اول را داریم " چون چشم به کشورهای بیگانه داشتیم.

وی با بیان اینکه امروز مسائل اقتصاد و اشتغال در گرو تولید و اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: دریا، جنگل، زمین‌های کشاورزی، مناطق گردشگری از ظرفیت خوب استان است که با توجه یه این ظرفیت و منابع اگر در زمینه اشتغال بر اساس قابلیت و منابع استان برنامه‌ریزی درست همراه با کار جهادی انجام گیرد قطعا مشکل بیکاری رفع می‌شود و در این راستا قرارگاه و ستاد اقتصاد مقاومتی باید شکل گیرد و همانند دوران جنگ فرمانده این ستاد و قرارگاه باید امکان سنجی ، نیازسنجی و دستور عملیاتی را صادر کند.

زارعی تاکید کرد: اگر در حوزه اقتصادی روحیه جهادی داشته باشیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و اگر فردی با روحیه مطالبه‌گری پیگیر مطالبات مردم با مسئولان باشد آن فرد انقلابی است.