«خلف الحبتور»، استراتژیست و سرمایه‌دار بزرگ اماراتی به شدت از «عبد الخالق عبدالله» استراتژیست مشهور و مشاور سابق بن زاید بابت بزرگنمایی اخبار و تبلیغ غیرمستقیم جنگ با ایران انتقاد کرد.

اختلاف در امارات بر سر درگیری نظامی با ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اجرا از آن‌جا آغاز شد که عبدالخالق عبدالله طی دو هفته اخیر تمام اخبار تحولات نظامی در حوزه خلیج فارس را با آب و تاب فراوان در توییتر خود پشش می‌داد و به نوعی سعی می‌کرد اذهان را به سمت تقابل نظامی میان ایران و کشورهای خلیج فارس سوق دهد. او در این مسیر چنان پیش رفت که آخر هفته قبل در توییتی نوشت: «کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای همه سناریوها در زمینه درگیری نظامی ایران و آمریکا در حوزه خلیج فارس آماده می‌شوند. کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواستار جنگ نیستند؛ اما اگر درگیری نظامی رخ داد از بهترین ساختارهای دفاعی بهره‌مندند؛ به طوری که حتی تصور آن را هم نمی‌توان کرد! در نتیجه از این درگیری و شکست طرف ایرانی بهترین نتیجه را خواهند گرفت!»
خلف الحبتور از استراتژیست‌های معروف امارات از این توییت برآشفت و به فاصله کوتاهی در توییتر خود خطاب به عبدالخالق عبدالله نوشت: «برادر من، این جنگ هیچ برنده‌ای ندارد! من موافقم که ما از نظر تجهیزات نظامی از ساختارهای دفاعی قدرمندی برخورداریم؛ اما اقتصاد ما نمی‌تواند خود را از منجلاب نتایج این جنگ مصون نگه دارد! هر گونه حمله نظامی به ایران، منطقه ما را از نظر اقتصادی سال‌ها به عقل می‌اندازد. ما خواستار جنگ در منطقه نیستیم و از رهبران خود می‌خواهیم تمام تلاش خود را به کار گیرند تا از طریقی غیر از درگیری نظامی مسأله را حل کنند.»
عبدالخالق عبدالله در پاسخ به این اعتراض خلف الحبتور نوشت: «ابو راشد عزیز! احدی خواستار جنگ نیست و فراموش نکنیم تصمیم‌گیر اصلی در این زمینه در واشنگتن و تهران می‌باشد. حرف من این بود که بازنده اصلی این نبرد ایران می‌باشد. البته اقتصاد ما هم کمابیش از این جنگ آسیب می‌بیند؛ اما فراموش نکن که تضعیف ایران به معنای تقویت ماست و در کوتاه‌مدت و بلندمدت ما بیش‌ترین سود را از این جنگ خواهیم برد!»
«علی بن احمد المهندی» نویسنده قطری اختلاف میان خلف الحبتور و عبد الخالق عبدالله را به اختلاف میان کالین پاول و رامسفیلد در دوره بوش پسر تشبیه کرد!

لازم به ذکر است که بعد از توییت نخست عبدالخالق عبدالله، یکی از خبرنگاران مشهور یمنی پاسخ جالبی به وی داد. سمیر النمری در پاسخ به استراتژیست اماراتی نوشت: «دکتر عبدالخالق، شما نتوانستید از خودتان در برابر حملات حوثی‌ها و قبائل ضعیف حمایت کنید! حالا چگونه می‌خواهید در برابر ایران از خود دفاع کنید؟»
عبدالخالق عبدالله اما شب گذشته موضع خود را تلطیف کرد! او در توییت دیگری ابراز امیدواری کرد تا حسن روحانی با ترامپ تماس بگیرد تا بحران میان تهران و واشنگتن کاهش یابد!