امام جمعه سمنان گفت: آمریکا امروز توان جنگ ندارد و خودشان هم اذعان می‌کنند در پی جنگ نیستند؛ اما برخی مردم را از سایه جنگ می‌ترسانند.

آمریکا توان جنگ ندارد/ برخی مردم را از سایه جنگ می‌ترسانند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا اظهار کرد: رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا سم است؛ مذاکره با دولت فعلی آمریکا سم مضاعف است و هیچ ایرانی باشعوری دنبال مذاکره با آمریکا نیست.

وی با بیان اینکه باید دور مذاکره را خط کشید و با مقاومت برابر دشمنان ایستادگی کرد، افزود: مقاومت جنگ نظامی نیست؛ نه ما خواستار جنگ هستیم و نه آمریکا توان جنگ دارد.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: آمریکا آن‌قدر گرفتاری و فقر، اعتیاد، بحران‌های خارجی و مشکلات بی‌حساب دارد که نمی‌تواند با ایران بجنگد.

شاهچراغی خطاب به عده‌ای که ترس را در جامعه پمپاژ می‌کنند، گفت: مردم را از سایه جنگ نترسانید؛ جنگ و مبارزه با دشمن از راه اراده‌ها صورت می‌گیرد و رهبری فرمودند اراده ما از دشمن قوی‌تر است.

وی تصریح کرد: مقابله با دشمن امروز دیگر نظامی نیست و هرگز جنگ نخواهد شد؛ جنگ سایه‌ای ندارد که مردم را می‌ترسانید.

امام جمعه سمنان ادامه داد: نقشه آل‌سعود این بود که ظرف دو هفته داستان یمن را جمع کند؛ اما این جنگ چهار سال طول کشیده است و مردم با دست خالی برابر دشمن ایستاده‌اند.

شاهچراغی بیان کرد: ما 40 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم و با مقاومت و دست خالی شروع کردیم و امروز به پهباد و موشک‌ رسیده‌ایم که خواب را از چشم دشمن گرفته است و آل‌سعود به‌واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواب راحت ندارد.

وی ضمن انتقاد از وضع نگران‌کننده بی‌توجهی به حجاب بیان کرد: خدشه‌دار شدن فرهنگ حجاب و عفاف در کشور بسیار نگران‌کننده است؛ برخی از بدحجابی عبور کرده و به بی‌حجابی رسیده‌اند و عده‌ای از بانوان در خودروها حجاب را رعایت نمی‌کنند.

امام جمعه سمنان گفت: خون‌های زیادی برای اینکه نظام حکومتی ما طاغوتی نباشد، ریخته شده است؛ ما انقلاب کردیم تا نظام اسلامی باشد و بی‌حجابی در این نظام، جرم است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: مسؤولان و مردم باید در این زمینه ایفای نقش کنند و نسبت به این مسأله حساس باشند.

انتهای پیام/74034/م/