عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکا به ویژه با حضور ترامپ امکانپذیر نیست، گفت: سخنان رهبری فصل‌الخطاب است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت، با تاکید بر اینکه سخنان مقام معظم رهبری فصل الخطاب روابط ایران و آمریکا است، گفت: نظر رهبری مبتنی بر منافع ملی جمهوری اسلامی و دال بر منطق قوی است، ایشان تاکید کردند که ما هیچ گونه مذاکره با آمریکا نخواهیم داشت به خصوص آمریکای ترامپ که به هیچ پیمان و تعهد بین‌المللی پایبند نیست.

ترامپ هیچ ارزشی برای توافقات بین‌المللی قائل نیست

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ترامپ نشان داد که هیچ ارزشی برای توافقات قائل نیست، این نقض عهد و پیمان را در مورد بسیاری از تعهدات بین المللی دیگر هم نشان داد.

وی افزود: مذاکرات با هدف تفاهم و توافق انجام می‌شود اما ترامپ توافق با پشتوانه صدها ساعت مذاکره را نقض کرد و از برجام خارج شد لذا ورود مجدد به عرصه مذاکره غیرمنطقی، غیرقابل دفاع و غیرقابل قبول است.

تلاش عمان قابل احترام است اما واقعیت‌های صحنه تعیین کننده نتیجه تلاش‌ها است

بروجردی تاکید کرد: با این شرایط علی‌رغم اعلام آمادگی آمریکایی‌ها و ابراز علاقه برای مذاکره با ایران، ما آمریکای ترامپ را قابل مذاکره نمی‌دانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفر وزیر خارجه عمان به تهران را یادآور شد و گفت: همیشه این نوع تلاش‌ها وجود داشته است، عمان هم همیشه در این مسیر پیشقدم بوده و نقش مثبتی را در منطقه و به خصوص در رابطه با ایران ایفا کرده است. این تلاش ها مورد احترام است اما واقعیت‌های صحنه است که تعیین کننده نتیجه این تلاش‌ها است.