نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره نخواهیم کرد و مسؤولان جمهوری اسلامی باید دور مذاکره را خط بکشند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید محمد جواد ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در چند بازه زمانی در طول سال از اهمیت خاصی برخوردار است، دیدار افطاری با کارگزاران نظام نیز از دیدارهایی است که بیشترین رهنمود و نکات اساسی را مطرح می‌کنند. 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعریفی که رهبر انقلاب از«تقوا» در این جلسه ارائه دادند گفت: ایشان تقوای الهی را به معنای مقابله با طاغوت و آن‌چه جلوی انسانیت و ارزش‌ها را بگیرد دانستند، ما معتقدیم نظام جمهوری اسلامی برآمده از دستورات الهی و فرامین معصومان است و نمی‌گذارد نسبت به سرنوشت مظلومان در مقابل زورگویی‌ها بی‌تفاوت و تسلیم باشیم. 

وی بابیان اینکه تلاش آمریکا در راستای دور کردن ملت ما از ارزش‌ها، گفت: بستن نیروگاه هسته‌ای و کم کردن بُرد و تعداد موشک‌ بهانه است، هدف اصلی آمریکا مذاکره نیست. 

 ابطحی باتاکید براینکه ما مذاکره نخواهیم کرد، ابراز داشت: مسؤولان جمهوری اسلامی باید دور مذاکره را خط بکشند. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: نتیجه زیر پا گذاشتن دستورات رهبر انقلاب یک بازی دوسر باخت است، موضع ما در برجام کاملاً روشن بود اما آمریکا خارج شد، اروپا هم همچنان موضعش مشخص نیست. 

وی در ادامه گفت: سیاست مقاومت لزوماً به معنای جنگ نیست چراکه نه ما آغازگر جنگ هستیم و نه آمریکا در فکر جنگ، آمریکا می‌داند اگر جنگی رخ دهد منافعش تهدید می‌شود. 

ابطحی تصریح کرد: بخش مهم سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران در بخش اقتصادی بود وایشان تاکید داشتند ارتقای معشیت مردم باید در اولویت مجلس و دولت باشد. 

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: با توجه به مسأله رونق تولید و صادرات کالای ایرانی، اگر از سخنان  مقام معظم رهبری  دررابطه با رنق تولید پیروی کرده بودیم و به جوانان بها می‌دادیم، امروزه خیلی از مشکلات را نداشتیم.

وی تصریح کرد: اقدام وزیر صنعت ومعدن که طی بخشنامه‌ای درخواست مشارکت دانشجویان در جهت تولید قطعات وارداتی خودرو شد را اقدامی درست  است و باید استمرار پیدا کند.

ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و فشار اقتصادی نقش مهمی در جهت رویش اقتصاد کشورمان خواهد داشت.