آقای خرسند با وجود جوانی، از عمق فکری در حوزه برخوردار بود. زمانی هم مسئولیت دفتر حزب موتلفه را در قم برعهده داشت.

عضو ارشد موتلفه : امام جمعه کازرون فردی معتدل و با تقوا بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون و عضو شورای مرکزی موتلفه توسط فردی درب منزل خود با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد، اما بدلیل عمق جراحت در ناحیه شکم، درگذشت. این اتفاق پس از بازگشت امام‌جمعه کازرون از مراسم احیاء و ساعت ۳ و نیم بامداد ۲۳ رمضان رخ داد.

حمیدرضا ترقی درباره کشته شدن حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون و عضو شورای مرکزی موتلفه به مثلث آنلاین گفت: آقای خرسند از روحانیون فعال و پرتلاش در عرصه سیاسی بود و تفکر تشکیلاتی داشت. او در منطقه فارس از نفوذ و روابط خوب برخوردار بود.

وی افزود: آقای خرسند محبوب مردم منطقه، مورد اعتماد نماینده ولی فقیه در استان فارس و محور انسجام و وحدت بین نیروها بود. او در انجام وظایف تشکیلاتی و حزبی نوعا پیشگام و پیش قدم عمل می کرد. به لحاظ فکری و اعتقادی کاملا مطیع ولایت بود و سعی می کرد در تبیین و تشریح سخنان و مواضع رهبری کوتاهی نکند و تا جایی که می تواند گفتمان رهبری را در سطح جامعه گسترش دهد.

عضو شورای مرکزی موتلفه یادآور شد: آقای خرسند با وجود جوانی، از عمق فکری در حوزه برخوردار بود. زمانی هم مسئولیت دفتر حزب موتلفه را در قم برعهده داشت. در مجموع او عنصری موثر، صاحب نظر، ساده زیست، متین، باتقوا، اهل فکر و علم و پیگیر مسائل اجتماعی و گرفتاریهای مردم بود.

وی درباره اختلاف او برسر موضوع تقسیمات کشوری اظهار کرد:  او انتقادات زیادی به نحوه بخورد دولت با این مسئله داشت و خیلی مواضعش نسبت به این مسئله منطقی و محتاطانه و با اشراف به مسائل منطقه بود.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره مشی سیاسی مرحوم خرسند گفت: آقای خرسند در موضعگیری و طرح مسائل فردی معتدل و به دور از افراط و تفریط بود. به هیچ وجه ما در او تندروی و افراطی گری مشاهده نمی کردیم.