روزنامه خراسان: رئیس بانک مرکزی از پیداشدن راه های جدید برای دریافت ارز صادرات نفت خبر داد که تلاش های آمریکا علیه فروش نفت ایران بر آن اثر گذار نیست. به گفته همتی، در دو ماه اول امسال از 3.8 میلیارد دلار ارز تامین شده بیش از سه میلیارد دلار آن از سوی صادرکنندگان تأمین شده که در اوج تحریم ها بسیار معنا دار است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همتی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، با بیان این که رفتار فعلی آمریکا، نشانه شکست تلاش های این کشور برای افزایش فشار بر ایران است، افزود: هم اکنون آمریکا اعلام کرده است که حداکثر فشار را بر ایران وارد و تلاش کرده است فروش نفت ایران را کاهش دهد، ولی ما مسیرها و روندهایی را برای دریافت درآمدهایمان پیدا کردیم که هیچ یک از این کارها نمی‌تواند بر آن اثرگذار باشد. پیغام ها و رفتارهای فعلی آمریکا نشان از شکست تلاش هایش دارد و به امید خداوند به زودی شاهد پیروزی مردم ایران خواهیم بود.

برگشت ارز صادرات نتیجه منطقی  قلمداد شدن ارز نیمایی  است

وی با اشاره به این که این مبلغ تأمین ارز در اوج فشارهای تحریمی آمریکا و تعطیلی عمده روزهای فروردین، بسیار معنادار است، تأکید کرد: ارزهای تخصیصی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی، مواد اولیه کارخانجات و کالاهای ضروری دیگر بوده است. همتی، رشد ارز برگشتی صادرکنندگان را نتیجه سیاست های ارزی جدید بانک مرکزی و منطقی قلمداد شدن نرخ ارز سامانه نیما از نظر صادرکنندگان دانست.