عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه توان موشکی کشور قابل مذاکره نیست، گفت: ایران قانوناً قادر است بدون هیچ محدودیتی توانمندی موشکی خود را افزایش دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره  سخنان اخیر رهبر انقلاب که در رابطه با  توان دفاعی و موشکی کشور گفت: یکی از مهمترین تحولات همه سال‌های پس از جنگ تحمیلی پیشرفت روز افزون صنعت دفاعی بویژه در حوزه موشکی بوده است.

وی افزود: متاسفانه رژیم صدام در سالهای ابتدایی جنگ تحمیلی به دلیل ناتوانی ایران در پاسخ متقابل به حملات هوایی عراق، خسارات جانی و مالی فراوانی را به کشورمان تحمیل کرد و ما مجبور بودیم برای خرید تعداد محدودی موشک، دست نیاز به سمت کشورهای دیگر دراز کنیم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز با تلاش دانشمندان کشورمان در جمع 5 قدرت جهانی در زمینه ساخت موشک قرار داریم، تاکید کرد: امروز  توانمندی موشکی، تحولی  اساسی و مهم در بحث بازدارندگی ایجاد کرده و به همین جهت این توانمندی به فرموده رهبر انقلاب، حکم ناموس را برای ما دارد که باید با حداکثر حساسیت از آن حراست کنیم.

بروجردی با تاکید  بر اینکه ایران قانوناً قادر است بدون هیچ محدودیتی توانمندی موشکی خود را افزایش دهد، گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی  بارها مسئله مذاکره بر سر توان دفاعی و موشکی ایران را مطرح کرده‌اند و همیشه نیز با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه شده‌اند بنابراین به هیچ عنوان توان موشکی کشور قابل مذاکره نیست.