خبرگزاری دانشجو: عقب نشینی از رجز خوانی و تهدیدات توسط ایالات متحده همچنان ادامه دارد. در جدیدترین تحول در یک عقب نشینی آشکار فرمانده ناو آبراهام که قبلا به دروغ گفته شده بود در خلیج فارس است اعلام کرده است که دنبال تنش نیست.

پیغام مهم فرمانده ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن از دریای عمان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرمانده ناو آمریکایی که چندی پیش به منطقه خلیج فارس اعزام شده گفت که واشنگتن به دنبال تشدید تنش [با ایران] نیست. « پانتام براون»، فرمانده ناو» آبراهام لینکلن در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، در خصوص مسائل پیرامون ایران گفته که به دنبال تنش با ایران نیست.

قبلا گفته شده بود که این ناو در خلیج فارس است اما معلوم شد که این یک دروغ است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری روز چهارشنبه 8 خرداد پیشنهاد مذاکره را تاکتیک آمریکا برای تکمیل راهبرد فشار علیه ایران توصیف کردند.

ایشان فرمودند: «آمریکایی‌ها وقتی میخواهند با فشار، چیزی را در کشوری هدف قرار بدهند و مقصود خود را به دست آورند، "فشار" در اینجا برایشان راهبرد است؛ یک تاکتیک هم دارند به اسم مذاکره.»

مقام معظم رهبری تأکید کردند: «فشار می‌آورند تا طرف خسته شود و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم. این مذاکره مکمل فشار است و برای آن است که محصول فشارها نقد شود. فشار می‌آورند و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم؛ مذاکره این است. راهبردشان مذاکره نیست؛ فشار است. مذاکره یک ذیلی است در راهبرد فشار.»