حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شعار «مذاکره» فریب آمریکا برای تسلیم ایران است، گفت: اصرار آمریکا برای مذاکره، بر این مبناست که به دنیا نشان دهد ما انقلاب اسلامی را پای معامله و زیر بلیت خود آوردیم.

مقدم‌فر: انقلاب اسلامی پای معامله و زیر بلیت آمریکا نمی رود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل سیاسی که در همایش پیشکسوتان استان اصفهان سخن می‌گفت، با طرح این سؤال که چرا امام راحل تأکید و اصرار فراوان داشت که قیام 15 خرداد باید برای همیشه زنده بماند و یا اینکه باید برای همیشه 15 خرداد را عزای عمومی اعلام کرد، اظهار داشت: وجه ساده این سؤال این است که 15 خرداد مبدأ و نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است اما به نظر می‌رسد تاکیدات امام راحل دراین‌باره بیش از اینهاست.

وی ادامه داد: شاید یکی از دلایل این اصرار و تاکید، الگو شدن و معرفی این نقطه عطف به عنوان یک مدل و نماد برای حدوث، شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی باشد.

مشاور فرهنگی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زعامت سی‌ساله مقام معظم رهبری بعد از رحلت حضرت امام (ره)، گفت: رهبر معظم انقلاب دست دشمن را در فتنه‌های داخلی ازجمله فتنه 78 و 88 به‌هنگام دید و بعد از برجام اجازه نداد امتداد برجام فضای سیاسی کشور را تحت شعاع قرار دهد. در پسابرجام؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی فتنه نفوذ را به‌درستی تشخیص و مقابل آن ایستادند. مقام معظم رهبری با طرح راهبرد مقاومت با توطئه تئوریزه کردن خط سازش، اقدام کرده است.

مقدم‌فر همچنین گفت: در کنار دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، مقام معظم رهبری دوستان انقلاب اسلامی را نیز به‌درستی شناخت و تمام‌قد به حمایت از آنها برخاسته است. ایشان از هر فرد یا گروهی که مؤمنانه شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را پذیرفته، حمایت کرده و می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی، ظلم‌ستیزی انقلاب اسلامی و الگو شدن آن برای سایر ملل و شکسته شدن هیمنه نظام سلطه و آمریکا را اصل و ریشه‌ی همه منازعات و هجمه‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اصرار آمریکا برای مذاکره، بر این مبناست که به دنیا نشان دهد ما انقلاب اسلامی را پای معامله و زیر بلیت خود آوردیم، لذا نه نتیجه مذاکره با آمریکا بلکه نفس پشت میز مذاکره نشاندن ایران با هر نتیجه‌ای برای آمریکایی‌ها مهم است.

وی با تأکید بر اینکه، "امروز راه‌حل مقابله با طراحی‌ها و سناریوهای دشمن، نظریه مقاومت است که مقام معظم رهبری در مراسم 14 خرداد در حرم مطهر امام خمینی (ره) به آن تأکید کردند"، بهترین راهکار در شرایط کنونی را عمل به نظریه مقاومت دانست و گفت: باید توجه داشت که نقش اصلی تحقق مقاومت به عهده جریان مؤمن انقلابی خواهد بود؛ جریانی که پیشتاز،‌ جلودار و پیشران آن جوانان مؤمن انقلابی و حزب الهی است که می‌تواند در آینده نزدیک دولت جوان انقلابی را تشکیل و بسیاری از مشکلات را حل کند.

مقدم فر همچنین گفت: جریانی که پیشتاز،‌ جلودار و پیشران آن جوانان مؤمن انقلابی و حزب الهی است می‌تواند در آینده نزدیک دولت جوان انقلابی را تشکیل و بسیاری از مشکلات را حل کند.

 متن کامل بخش‌هایی از سخنان حمیدرضا مقدم‌فر در این مراسم به شرح زیر است :

شناخت صحیح از خط و راه امام خمینی (ره) و استمرار بخشیدن و شناخت صحیح از دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی (بصیرت بی‌نظیر و شگرف) دو ویژگی برجسته دوران زعامت امام خامنه‌ای بوده است. مقام معظم رهبری یکی از معدود و شاید منحصربه‌فردترین شخصیت‌های است که هم ابعاد خط امام راحل را شناخته و هم در مسیر وفاداری و پایبندی به آن نه تنها ذره‌ای دچار تردید نشده بلکه با صلابت آن را ادامه داده و شکوفا کرده است؛ در طول دوران سی‌ساله گذشته و پس از رحلت حضرت امام شاهد بوده‌ایم که برخی تاجایی پیش رفته‌اند که سخن از به موزه تاریخ سپردن امام را به زبان آوردند.

برخی امام راحل را فقط امام فقط امام مهربانی دانستند و عمداً استکبارستیزی ایشان سانسور کردند؛ برخی اسلام امام خمینی را به جای اسلام ناب محمدی (ص) اسلام رحمانی معرفی کرده و پایه‌ای‌ترین نظریه امام راحل را سست کردند؛ برخی مهم‌ترین وجه مکتب سیاسی امام خمینی (ره) یعنی جدایی‌ناپذیری دین از سیاست را زیر سؤال برده و عملاً جبهه مقابل ایشان یعنی لیبرال‌ها که توسط نهضت آزادی نمایندگی می‌شود را تقویت کردند. جالب اینجاست که بسیاری از این افراد در دهه اول انقلاب از سینه‌چاکان امام خمینی(ره) بودند اما رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان شاگرداول مکتب امام خمینی (ره) نه تنها از راه ایشان دور نشد بلکه همواره مراقبت کرده تا به آلودگی‌های فکری و عملی دچار نشود مقام معظم رهبری هرروز با قدرت و قاطعیت بیشتری راه حضرت امام را ادامه داده و درستی آن را به همگان ثابت کرده است. درباره ویژگی دوم باید گفت، یکی از برترین خصوصیات امام خامنه‌ای تولی و تبری انقلاب اسلامی است چه در دوران امام خمینی و چه در دوران پسا امام خمینی. بسیاری از شخصیت‌ها که حتی از آنها انتظار نمی‌رفت در دوست شناسی و دشمن‌شناسی دچار مشکل شدند و در ادامه ریزش کردند.

به‌جای پررنگ کردن مرزهای خود با دشمنان داخلی و خارجی امام خمینی برخی با آنها طرح دوستی ریختند و حتی امام را به خاطر دشمنی با آنها محکوم کردند. آقای منتظری کسی که کمر امام را شکست و غصه جانکاه بر دل ایشان نشاند و به همین دلیل مطرود امام شده بود را به عنوان مدعی مطرح و تلاش کردند خطای فاحش او در پنجه خونین کشیدن به چهره انقلاب اسلامی را توجیه و حتی حق جلوه داده و امام را در جبهه باطل بنشانند.

به گروهکی که کارنامه قابل قبولی در صدر انقلاب نداشت و جاده‌صاف‌کن لیبرالیسم بود و به چیزی کمتر از واگذاری مقدرات کشور به‌دست لیبرال‌ها راضی نبود و منافقین تروریست را در دامن محبت خود بال‌وپر داده بود میدان دادند تا امروز به جای پاسخگویی به خیانت‌های خود مدعی انقلاب و امام باشند و وقیحانه نامه امام درباره ممنوعیت فعالیت نهضت آزادی را تحریف‌شده و منتسب به غیر امام معرفی کنند. لذا در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب با بصیرتی مثال‌زدنی و الهام گرفته از"اَلْمُؤْمِنِ فَإِنَّهُ یَنْظُرُ بِنُورِ اَللَّهِ" دشمن را شناخت و دشمنی او را به‌درستی تشخیص داد و بهنگام یقه دشمن را گرفت و او را در فتنه‌های داخلی و خارجی افشا کرد و نگذاشت توطئه‌های آنها، هرچند از انقلابیون قربانی گرفته بود، به بار بنشیند.

رهبر معظم انقلاب دست دشمن را در فتنه‌های داخلی ازجمله فتنه 78 و 88 بهنگام دید و بعد از برجام نگذاشت امتداد برجام فضای سیاسی کشور را تحت شعاع قرار دهد. در پسابرجام فتنه نفوذ را به درستی تشخیص داد و مقابل آن ایستاد. اکنون نیز که دشمن در داخل و با استفاده از خودفروختگان داخلی در حال تئوریزه کردن خط سازش است، رهبر انقلاب با طرح راهبرد مقاومت به تقابل آن رفته است. در ابعاد خارجی نیز با درایت و تدبیر نگذاشته است در طول سه دهه اخیر آب خوش از گلوی رژیم کودک کش اسرائیل پایین‌رود. ایشان با رهبری خردمندانه خود در طول 30 سال گذشته جبهه و سنگر مقاومت را وسعت بخشیده و استحکام آن را بالابرده است. در شرایطی که در این 30 سال ملت فلسطین شاهد خیانت سران مرتجع عرب و حتی برخی گروه‌های فلسطینی بوده است این ندای حق‌خواهی و عدالت‌طلبانه رهبر انقلاب اسلامی بوده که نگذاشته موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود. تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زنده نگاه‌داشتن نهضت بیداری اسلامی و افزایش عمق استراتژیک نظام اسلامی در فرای مرزهای جغرافیایی و افزایش قدرت بازدارندگی نظام با اهرم نفوذ منطقه‌ای از افتخارات دوران رهبری معظم‌له بوده است.

در کنار دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، ایشان دوستان انقلاب اسلامی را نیز به‌درستی شناخت و تمام‌قد به حمایت از آنها برخاسته است. ایشان از هر فرد یا گروهی که مؤمنانه شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را پذیرفته و حاضر باشند، در عرصه عمل وفاداری خود را به انقلاب اسلامی اعلام کنند، حمایت کرده و می‌کنند.

یکی از برجستگی‌های دوران رهبری معظم له میدان دادن به جوانان مؤمن و انقلابی است. آنانی که تمام موفقیت‌ها و سدشکنی‌های 40 ساله انقلاب مرهون مجاهدت‌های جوانان مؤمن و انقلابی است. ایشان این گروه را ظرفیت بزرگ برای آینده انقلاب اسلامی و خصوصاً دهه پنجم انقلاب می‌دانند و آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کردند در حقیقت ترسیم راه نقش‌آفرینی این جوانان انقلابی و حزب الهی است که باید با مجاهدت بار انقلاب اسلامی را در دهه پنجم برداشته و زمینه‌ساز دولت اسلامی و پس‌ازآن کشور و جامعه اسلامی شوند و نویدبخش تمدن نوین اسلامی باشند.

در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری تصریح دارند که انقلاب ملت ایران، جهان دو قطبی را به جهان سه قطبی تبدیل و پس از حذف شوروی تقابل دوگانه جدید اسلام و استکبار شکل گرفت و پس از این نظام سلطه همواره تلاش می‌کند این دوقطبی و دوگانه اسلام و استکبار را به همان تک‌قطبی تبدیل کند و با جریان اسلام ناب را وادار به تسلیم کرده و اسلامی از جنس آنچه در عربستان سعودی و امارات رایج است، ایجاد کند.

امروز ظلم‌ستیزی انقلاب اسلامی الهام بخشی و الگو شدن آن برای سایر ملل و شکسته شدن هیمنه نظام سلطه و آمریکا، اصل همه منازعات و هجمه‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی است. اصرار آمریکا علی‌رغم دشمنی آن با جمهوری اسلامی در مذاکره بر این مبنا است که به دنیا نشان دهد ما انقلاب اسلامی را پای معامله و زیر بلیت خود آوردیم، لذا نه نتیجه مذاکره با آمریکا بلکه نفس پشت میز مذاکره نشاندن ایران با هر نتیجه‌ای برای آمریکایی‌ها مهم است. مذاکره یک هدف استراتژیک برای آمریکا دارد و آن به تسلیم درآوردن ایران و ادعای عقب‌نشینی ایران است که به عنوان یک ژست و مانور ظاهری برای آمریکا مهم است. تمامی فشارها در تشدید تحریم‌ها علیه مردم ایران، خروج از برجام و حتی طرح معامله قرن در فلسطین، همه در این راستا قابل‌تعریف است.

امروز راه حل مقابله با طراحی‌ها و سناریوهای دشمن، نظریه مقاومت است که مقام معظم رهبری در مراسم 14 خرداد در حرم مطهر امام خمینی (ره) به آن تأکید کردند؛ مقاومت دو رویکرد تسلیم شدن با مذاکره و نیز جنگ را کنار زده و راه صحیح مقاومت را دنبال می‌کند. مقاومت در حوزه و عرصه مسئولان، امروز دارای مشکلات جدی است و متأسفانه با آسیب‌هایی در این عرصه مواجه هستیم که طراحی دشمن برای تأثیرگذاری بر مسئولان از طریق تغییر در دستگاه محاسباتی، حضور غرب‌گرایان وابسته و غیر وابسته و نیز نفوذی‌ها و عناصری از مسئولان گرفتار اشرافی‌‌گری که از مردم فاصله گرفته‌اند از جمله این آسیب‌هاست و البته در کنار همه اینها نباید نقش نفوذی‌ها را نادیده گرفت.

انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته هیچ‌گاه در محیط خود و خارج از مرزهای خود به‌اندازه امروز اقتدار، نفوذ و تأثیرگذاری نداشته و این مسئله‌ای است که دشمن به خوبی بر آن واقف است لذا همه عزم و اراده خود را برای تأثیرگذاری در داخل کشور بکار گرفته و هدف عملیاتی او نیز در داخل کشور رودررو قرار دادن مردم و نظام اسلامی است. اما دشمن باید بداند سرمایه اصلی انقلاب و نظام مردم هستند و این دو از یکدیگر جدانشدنی‌اند.

اما امروز چه باید کرد؟ راه مقابله همان راه مقاومت است. نقش اصلی تحقق مقاومت به عهده جریان مؤمن انقلابی خواهد بود؛ جریانی که پیشتاز،‌ جلودار و پیشران آن جوانان مؤمن انقلابی و حزب الهی است که می‌تواند در آینده نزدیک دولت جوان انقلابی را تشکیل و بسیاری از مشکلات را حل کند.

جوان انقلابی، متدین و حزب الهی باید تحلیل صحیحی از وضعیت داخلی و خارجی، عقلانیت و منطق (نه احساس صرف)،‌ فعال بودن نه انفعال و بی‌حالی(انگیزه بالا)، داشتن ابتکار عمل، خلاقیت و هوشمندی و درنهایت انسجام، هماهنگی،هم‌افزایی و عملکرد قرارگاهی را در اولویت قرار دهد.