ایسنا:فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: به دشمن هشدار می‌دهیم هیچ منطقه امنی برای هواپیماهای نظامی فرامنطقه ای در آسمان و زمین ایران وجود ندارد؛ حتی نزدیک شدن به مرزهای ایران به شدت پاسخ داده می‌شود؛ پس توصیه می‌کنم هرچه می‌توانید دور شوید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد در یادواره ۱۲۸ شهید محله دروازه ری قم عنوان کرد: این محله، دروازه وصال شهر قم است. منطقه‌ای که پذیرای ۱۲۸ شهید گلگون کفن دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم است. به راستی شهدا همانند مشعلی هستند که راه نهضت الهی را پیش روی امت اسلامی روشن کردند و همانا شهدا، بانیان و صاحبان اصلی انقلاب هستند. شهدا رفتند تا کشور در اوج قله‌های رفیع اقتدار باشد و سایه دلنشین انقلاب مأمن آیندگان شود. شهیدان با ایمان به وعده خدا می‌دانستند که راه شهادت نه بیم دارد و نه اندوه، و هرچه هست نشاط و ابتهاج است.

وی گفت: مدتی است که دشمن با تهدید و فشار حداکثری و حضور نظامی در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس رجزخوانی می‌کند تا به خیال خود ملت ایران را مغلوب قدرت پوشالی خود کند. از طرفی بر طبل جنگ می‌کوبد و از طرف دیگر پیشنهاد مذاکره می‌دهد و از سوی دیگر بر وسعت تحریمش می‌افزاید؛ همه اینها غیرقابل اعتماد بودن دشمن را ثابت می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر امروز دشمن ما در ۲۰۰ مایلی تنگه هرمز متوقف شده، به دلیل مؤلفه‌های قدرت بازدارندگی ایران است. اگر دشمن احساس می‌کرد ایران اسلامی در حوزه دفاعی ضعفی دارد، بلاشک حمله می‌کرد؛ لیکن خوب می‌داند توان دفاعی ایران قهرمان قابل آزمودن نبوده و نیست و اولین اشتباه، آخرین اشتباه خواهد بود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که هزینه تسلیم بسیار سنگین‌تر از مقاومت است، گفت: کشور در تأمین نیازمندی‌های خود به خودکفایی رسیده و به هیچ کشوری وابسته نیست؛ امروز پدافند هوایی مجهز به انواع سامانه‌های راداری بومی و در بحث شناسایی، درگیری، انهدام، جنگ الکترونیک و سایبر و انواع پهبادها است و آماده پاسخگویی به هرگونه تهاجم هوایی دشمن را دارد. امروز می‌توانیم در قلب دشمن هواپیماهای متخاصم را مورد اصابت قرار دهیم.

وی با بیان این‌که «نیروهای مسلح برای توسعه توان دفاعی مشروع خود از کسی اجازه نگرفته و نخواهد گرفت»، عنوان کرد: دشمن بداند نتیجه عملکرد نیروهای مسلح در برابر هر تجاوز، غیرقابل تصور و پشیمان کننده خواهد بود. امروز کلیه فعالیت‌های دشمن تا شعاع هزاران کیلومتر رصد دقیق اطلاعاتی می‌شود.  به دشمن هشدار می‌دهیم هیچ منطقه امنی برای هواپیماهای نظامی فرامنطقه ای در آسمان و زمین ایران وجود ندارد؛ حتی نزدیک شدن به مرزهای ایران به شدت پاسخ داده می‌شود؛ پس توصیه می‌کنم هرچه می‌توانید، دور شوید.