عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: قانون رسیدگی به اموال مسئولان در زمینه افزایش شفافیت جامعه و اعتماد عمومی به کارگزاران نظام کمک زیادی می‌کند اما مدیران هم باید دقت کنند طعمه محسوب نشود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره انتشار متن آئین‌نامه قانون رسیدگی به اموال مسئولان از سوی آیت‌الله رئیسی گفت: از قوه قضائیه باید برای این کار تقدیر و تشکر کرد که بعد از چندین سال قانون رسیدگی به اموال مسئولان را ابلاغ کرده و زمینه اجرای آن که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده بود، فراهم شد.

وی افزود:‌ آئین‌نامه قانون رسیدگی به اموال مسئولان زمینه لازم را برای شفافیت در رفتارهای مالی مسئولان و افرادی که شامل این قانون هستند ایجاد کرده و هم امری پیشگیرانه محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که مسئولیتی را در نظام جمهوری می‌گیرد باید دقت کند طعمه محسوب نشود که در نهایت به دنبال سوءاستفاده و کسب درآمد باشد.

پورمختار افزود: انتشار متن آئین‌نامه قانون رسیدگی به اموال مسئولان در زمینه افزایش شفافیت جامعه و مدیران و کارگزاران نظام که عموما سالم هستند کمک بسیار بزرگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: معدود اتفاقات رخ داده برای مدیران و مسئولان و بزرگ نمایی‌های دشمنان، نباید به کل مدیران تعمیم داده شود؛ اجرای رسیدگی به اموال مسئولان می‌تواند ذهنیت شکل گرفته مردم را برطرف کرده و اعتماد را به قاطبه مسئولین افزایش دهد.