پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس مجلس با اشاره به حمله به کشتی‌های ژاپنی همزمان با سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، گفت: متاسفانه ملت آمریکا گرفتار باند سیاسی بی آبرویی شده اند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس به اتفاقات سیاسی روزهای اخیر اشاره کرده کرد و با توجه به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب از سخنان هوشمندانه رهبری تشکر کرد.

رئیس مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی بیانات مهم و دقیق رهبر معظم را قدر می‌نهد و حمایت می‌کند. باید همه بخش‌های کشور براساس همین صراط استوار اقدام نمایند.

لاریجانی با اشاره به اقدامات مشکوک در دریای عمان و حمله به کشتی‌های مرتبط با کشور ژاپن،‌ تصریح کرد: این اقدامات مکمل تحریم های اقتصادی است، چون از تحریم‌ها حاصلی نداشتند، دست به این اقدام زدند. با توجه به سوابق نظامی آمریکا در منطقه که در جنگ جهانی کشتی های خود را نزدیک ژاپن مورد هدف قرار دادند تا زمینه جنگ را فراهم کنند، این اقدامات دور از ذهن نیست.

رئیس مجلس سخنان اخیر پمپئو در مورد ایران را سخنانی طنز آمیز دانست و گفت: وزیر امورخارجه کشوری که به بیان خودشان شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران انجام دادند،‌ آیا اقداماتشان دیپلماتیک است؟ آیا اقدامات آمریکا در ونزوئلا یک اقدام سیاسی و دیپلماتیک است؟ آیا اقدام آمریکا در دشمنی عربستان علیه یمن یک اقدام دیپلماتیک است؟ متاسفانه ملت آمریکا گرفتار باند سیاسی بی آبرویی شده اند که پس و پیش صحبت های خود را در نظر ندارند.